Annons

Sigma SD9 Digital SLR X3

Produkter
(logga in för att koppla)
Var inne på Expert Fridhemsplan idag, har tappat den där förbannade ögonmusslan - IGEN. De ska börja kränga Sigman i november och då kommer det givetvis även att finnas gluggar. Huset skulle kosta runt 20 bananas.
Jag tycker dock som vanligt att brännviddsförlängningen suger. Speciellt då den är 1,7.

50% rabatt på SD9

ni som vill ha en sigma SD9 med en 28-70 lins så finns den ny på Expert i Sollentuna "stinsen"
kostar med linsen 8000:- vilket jag tycker är ett väldigt bra pris på den kameran. synd att man inta har råd med det just nu bara.

Bara objektivet, förutsatt att det är ett 28-70/2.8, kostar väl normalt sett 4000 kr så kameran går för 4000 kr.

För någon som vill ha en digitalkamera och klarar sig med brännvidder med bildvinkel motsvarande 50-120 mm är det ju ett klipp.

Perfekt för en porträttfotograf t ex. Bara att slita ut och pensionera sen, förlusten blir ju relativt ringa.

Fast behöver man andra brännvidder är det nog mer tveksamt med tanke på hur misslyckad Sigmas satsning tyvärr verkar ha blivit.

En sak bara. Jag vill minnas att Sigman bara levererar filer i sitt eget alldeles speciella råformat?

I så fall är nog vettigt att ställa sig frågan hur det blir det med mjukvarustödet i framtiden. Kommer Sigma att uppdatera programvaran som behövs i datorn för att få ut tiffar och jpegar? Hur blir det när man vill uppdatera operativsystemet i sin dator om ett par år? Funkar Sigmas program då också?

Okey, nog med glädjedödande för idag.

bara på den butiken i sollentuna den skall upphöra

för att klar göra lite saker det är bara den butiken det gäller för den skall upphöra. köpte i dag en dvd "harman Kardon DVD15" för 1700:- det är ett bra pris... de hade också en eos 80-200 för 1600:- + lite annat smått och gått.

Ok, men jag tror nästan att Sigma får sänka SD9 till en liknande nivå för att någon ska köpa den... synd.

Larsa

ANNONS
Götaplatsens Foto