Annons

Skillnad mellan LowePro CompuTrekker AW och LowePro CompuTrekker Plus AW?

Produkter
(logga in för att koppla)

Scratchen

Aktiv medlem
Som rubriken lyder:

Vad är det för skillnad mellan LowePro CompuTrekker AW och LowePro CompuTrekker Plus AW? Prisskillnaden är ungefär 450kr.

Scratchen skrev:
Som rubriken lyder:

Vad är det för skillnad mellan LowePro CompuTrekker AW och LowePro CompuTrekker Plus AW? Prisskillnaden är ungefär 450kr.

Kortfattat, Plus är större. Du får med dig ett litet ombyte kläder eller lite fika utöver din utrustning.

Läs specarna hos någon webhandlare så ser du skillnaden i storlek.

blixtlåset för datorn är på sidan på CT+AW

Som redan skrivits, så skulle tro att det är främst storleken, samt att blixtlåset för datorn är på sidan i stället för på toppen.
CT-AW: 28x12.5x38 / 30.5x4.0x38.0 cm
CT+AW: 33x13.5x48 / 29.5x4.8x47.5 cm

Jag beställde själv en CT-AW i all hast från Cyberphoto för att kunna ta med fotoprylar på en tur i somras. Jag har inte kameraprylar med mig som fyller upp hela säcken, så en CT-AW är ändå för stor för mitt behov av kameraväska. Därför kunde jag lika gärna ha köpt den större CT+AW, när jag ändå måste ha någonting på ryggen. Just nu funderar jag istället på en mindre och smidigare kameraväska, som inte enbart fungerar bara vid transporter och till förvaring hemma.

Mitt behov av väska ska kunna rymma dessa prylar: Kamerahus med antinigen påmonterad telezoom eller normalzoom, telekonverter, eventuellt också plats för en tredje (vidvinkel-)zoom och ev. en mellanring, samt en liten blixt, ett extra kamerabatteri, ett par AA batterier, två polfilter, samt två gråfilter. Kvar hemma lämnar jag batteri/vertikalgreppet, samt batteriladdarna till kameran och blixten. Sen skulle jag behöva skaffa en PD70X 40GB eller en liknande PSD, kanske även ett nytt makro, vilket medför att jag så småningom förmodligen kommer att fylla min ryggsäck i alla fall.

Mitt råd, köp den större, eftersom du inte gärna kan ha två ryggsäckar på axlarna. Även den mindre av de två blir stor och otymplig på ryggen. Du bär dessutom en längre ryggsäck bättre. Ska du ut på en vandringstur med tält och sovsäck, är det kanske enklare att surra den större CT+AW som en packsäck på en ram-ryggsäck. AW räcker långt, nästa steg är en kanotsäck.

ANNONS