Annons

Skolprojekt 3:e ring

Produkter
(logga in för att koppla)

Hampus Lindvall

Aktiv medlem
Hallå kära allihopa!

Vet inte om det är rätt forum så jag lägger nog upp inlägget i ett forum till, säg till om jag har hittat fel.
Skulle behöva lite hjälp iaf.. Har ett projektarbete framför mig och har egentligen ingen aning om vad jag ska hålla på med i lite mindre än ett år.
Det är jag och en vän, även han intresserad av foto, och vi skulle helst vilja göra projektet om fotografering eller något som har med det att göra.. Funderade på en tidning men kändes lite svårt med tanke på att vi bara är två..

Är det någon som har någon idé, någon tanke om vad vi skulle kunna ha för frågeställning? Vad som helst som faller under FS-medlemmars intresse så att säga.. De flesta har väl gjort ett sådant här projekt på gymnasiet och vet vad jag snackar om.. Skitsamma egentligen, skulle vara jävligt kul att syssla med foto i skolan i ett år bara!

Förslaag??

Mvh / H
 

Oscarj

Aktiv medlem
Ja ni kan skapa ett projekt som innefattar en resa, där ni både skriver om platsen och kanske planerar resan en tid innan. Sedan så åker no dit, skriver mer om platsen, fotar allt som händer där. Och sedan åker ni hem och fortsätter utvärdera.
 

T. Guldstrand

Aktiv medlem
jag ska oxå påbörja mitt projektarbete nu...
Det måste vara inriktat mot den linje man går, så mitt måste vara Naturvetenskapligt inriktat (matte, kemi, fysik, biologi/naturkunskap/miljö)
ngn som har tips???
 

feskarn

Aktiv medlem
Jag funderade själv på att göra en fotoutställning om Nordnorge men kom fram till att det skulle bli alldeles för dyrt att genomföra.
Eftersom jag läser marinbiologi så fick det bli något med havet istället så nu provar vi olika fiskbeten.

// Hampus
 

etmj

Aktiv medlem
Skriv ett projekt om alla kommunala byggnader i Landskrona. Ta foto och skriv en kort historia om byggnaden. Titta i boken Stockholms satelliter för inspiration.
 

ArtisticFraud

Ny medlem
Hampus!
en kille i min klass ska resa till berlin och göra en alternativ reseguid, alltså en egen billigare reseguide som inte innefattar turer till de högsta byggnaderna och mest kända museérna, utan som tar upp mer om det sociala livet. Vardagen. & så ska han fotografera och skriva om sin resa. Det vore kanske något?

--
men ja,det här skulle jag också behöva hjälp med. Och helst innan helgens slut eftersom jag dragit ut på det så länge nu, utan att ha bestämt mig för något.
Jag vill bli pressfotograf efter studenten men har ingen som helst erfarenhet..
så.. några tips?
 

Fabian Fogelberg

Aktiv medlem
Har ju iof lite tid kvar tills trean men min skola har valt det oerhört fascinerade ämnet älven, alla på hela skolan måste göra sina projekt om älven som rinner igenom Göteborg. :( Funderar på att fridyka lite i älven och se vad(/om) det finns för liv under ytan, men att fota i den älven är nog nästintill ömöjligt, sikten ligger på några decimeter.

Några idéer om hur ska jag göra detta om jag ska få fota?
 

ArtisticFraud

Ny medlem
stackars elever.
Hur kan man vara så dum & tvinga på ett sådant ämne - på samtliga åk. tre elever?
Jösses.

Nej, tyvärr, jag är tom på ideér.
 

jolsson

Aktiv medlem
ArtisticFraud skrev:
stackars elever.
Hur kan man vara så dum & tvinga på ett sådant ämne - på samtliga åk. tre elever?
Jösses.

Nej, tyvärr, jag är tom på ideér.
Detta är ngt som bl.a. är i den skola jag gick i, och jag vill säga att det är en utmärkt övning inför vuxenlivet, då man lär sig ta kontakt med oftast främande personer för att söka hjälp inom det området man har sitt projekt arbete, lär sig arbeta emot ett mål, gära ett skriftligt fördjupande samt hålla ett föredrag om det. plus att man får ngt annat att tänka på en bara läxor, då man väljer emne skälv och får jobba med ngt man vill jobba med.
Skälv hadde jag ljusteknik för teater, och har jobbat med det 6 år efteråt.
Min lillebror har nu beslutat att ha naturfoto, där han kommer hanbl.a. göra resor, ta fram foton, skapa en utstälning och möjligtvis en hemsida. Nu har han det lätt, då både jag och vår pappa jobbar med foto, men vi kommer också att se till att han får träffa några "profersonella" natur forografer, då just naturfoto inte är våran sak.

Jag hoppas detta gav lite tipps vad man kan göra med ett sådant arbte.

MVH/Johannes
 
ANNONS