Annons

skrivarproblem

Produkter
(logga in för att koppla)

kameraroffe

Aktiv medlem
När jag skriver ut mina bilder på min HP 7350
blir dom inte som på skärmen, bilderna blir lite grann åt det röda hållet, jag har försökt så gott jag kan att ändra i datorn men vet inte hur man gör på riktigt sätt, det måste väl finnas någor i datorn som styr färgerna på skrivaren jag har ändrat i skrivarens program men det hjälper inte, finns det någon som kan tala om hur gör jag??

Du får konvertera till skrivarens färgprofil innan du skriver ut.
Hur du gör det beror på vilket bildbehandlingsprogram du använder.

Hade liknande problem på skrivaren jag hade innan den nuvarande men jag tyckte nog inte att det hjälpte speciellt mycket att konvertera till skrivarprofilen. Det enda den verkade göra var att ljusa upp bilden en aning.
Det går ju alltid att prova med profilen men annars är det väl kanske bara att sätta sig en kväll o prova sig fram med färger osv tills man får fram ett godkänt resultat.

kameraroffe skrev:
När jag skriver ut mina bilder på min HP 7350
blir dom inte som på skärmen, bilderna blir lite grann åt det röda hållet, jag har försökt så gott jag kan att ändra i datorn men vet inte hur man gör på riktigt sätt, det måste väl finnas någor i datorn som styr färgerna på skrivaren jag har ändrat i skrivarens program men det hjälper inte, finns det någon som kan tala om hur gör jag??

Jag har en 7350 och har aldrig brytt mig om profiler mm.

Dock har jag också ett litet problem vid utskrift.

Bilderna jag skriver ut blir lite för ljusa om jag inte kompenserar för det innan jag skriver ut.

Kompensationen gör jag i Ps genom ett justeringslager innan utskrift.

Det här är ju tråkigt att behöva göra så jag borde nog göra nåt åt det.

ljusa bilder

Gå en under egenskaper på skrivaren , under color hittar du ett antal dragreglage där du bl. kan ställa ljusare/mörkare plus litet annat.

ANNONS
Götaplatsens Foto