Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 379 kr per år

Annons

Slavblixt från Kaffebrus.com.

Produkter
(logga in för att koppla)
Din länk fungerar inte.
du menar den lilla med lampsockel?

Då får du inget ledljus vilket är studioblixtens största fördel jämnfort med vanliga blixtar. Samt att det inte går att ändra styrkan (Ledljus eller inställningsljus är en lampa som man använder för att se hur ljuset faller)

Får av någon annledning inte till länken men här är info om blixten.

Slavblixt på 45W, inbyggd sensor. E27-skruvfäste. Triggas av annan blixt eller via synkkabel!

Men bortsätt från dessa begränsningar är blixten användbar eller är det bara att kasta pengarna i sjön. Vet inte hur mycket "studio" fotande det kommer att bli.

Du behöver använda synkkabel då förblixten kommer att åstadkomma för tidig utlösning av slavblixtarna. Du kan ju inte stänga av E-TTL systemet och då går det inte. Slavblixtarna kommer att slå innan exponeringen.

BugEyes skrev:
Du behöver använda synkkabel då förblixten kommer att åstadkomma för tidig utlösning av slavblixtarna. Du kan ju inte stänga av E-TTL systemet och då går det inte. Slavblixtarna kommer att slå innan exponeringen.

Om jag låser blixtmätningen genom en manuell för blixt (FEL) kommer jag inte då "runt" problemet???

Spettet skrev:
Om jag låser blixtmätningen genom en manuell för blixt (FEL) kommer jag inte då "runt" problemet???

Jo det kan du göra, men du får en massa ströljus från den inbyggda rätt på målet och det vill du nog oftast inte ha. Dessutom är det ett strul att behöva hålla på med det.
En PC-synk adapter och en sladd är billiga saker som kommer att göra det både lättare och roligare.

Jag rekomenderar fortfarande att du skiter i att köpa slavblixarna. De här blixarna kommer inte ens vara användbara till studiofoto.

Spara dina pengar och köp ett par 110ws blixar istället.

ANNONS
Götaplatsens Foto