Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 379 kr per år

Annons

Smörjning av AE1

Produkter
(logga in för att koppla)

P.V

Medlem
Jag köpte en AE!:a för ett tag sedan och har börjat ta lite bilder. Slutartiderna gör lite som dom vill och stämmer inte med det jag ställer in. Jag kollade runt lite på nätet och hittade många trådar på engelska om smörjning av kameran. Ngt tips om vart man kan lämna in kameran, gärna i Göteborg för att få den servad?

Jag köpte en AE!:a för ett tag sedan och har börjat ta lite bilder. Slutartiderna gör lite som dom vill och stämmer inte med det jag ställer in. Jag kollade runt lite på nätet och hittade många trådar på engelska om smörjning av kameran. Ngt tips om vart man kan lämna in kameran, gärna i Göteborg för att få den servad?

Har du provat med ett fräsht batteri? Slutaren är styrd av en elektromagnet och det kanske är batteriet som strular.

M

ANNONS
Götaplatsens Foto