Annons

Snart photokina ...några Canonrykten???

Produkter
(logga in för att koppla)

PIC-ke

Aktiv medlem
Ja nån som har lite mysigt sladder att komma med ¿

Läste lite om Canons G6 med 7.1 MP ..men jag undrar om nån hört nåt om en ny D70 killer ? eller en vidareutveckling av 10D ?

nu är jag förvirrade.. det heter PhotoKina.. men den hålls i tyskland..?? är det nån här som ska dit.. vilken stad hålls den i.. nån i Gbg som ska bila ner som har en plats ledig.. =P

.di skrev:
nu är jag förvirrade.. det heter PhotoKina.. men den hålls i tyskland..?? är det nån här som ska dit.. vilken stad hålls den i.. nån i Gbg som ska bila ner som har en plats ledig.. =P
Frankfurt a.M? Har för mig det, men det kan vara fel...

.di skrev:

Det är bara ett namn och mässan är i Köln, Tyskland mellan den 28:e september och 3:e oktober!

Jag läser på flera ställen om en ny 10D är det någon som vet vad som är nytt med den och eller när den kan tänkas komma. Jag är nämligen i god väg att beställa en men nu vet jag inte om jag ska vänta.

Kalle Hoppe skrev:
Jag läser på flera ställen om en ny 10D är det någon som vet vad som är nytt med den och eller när den kan tänkas komma. Jag är nämligen i god väg att beställa en men nu vet jag inte om jag ska vänta.

Vänta! 10D är 18 månader gammal nu!

jo jag vet men det lät som att de skulle komma med en ny modell, de kallar den för den nya 10D eller 20D eller vad de väljer att kalla den.

Läste lite om Canons G6 med 7.1 MP ..men jag undrar om nån hört nåt om en ny D70 killer ? eller en vidareutveckling av 10D ? [/B][/QUOTE]

Håll ut, Canon har sin presskonferens fredag den 20 augusti. En del av de nyheter man presenterar då kan jag berätta om samma dag, andra är under Non Disclosure.

Re: Re: Snart photokina ...några Canonrykten???

Gunnar Fahlström skrev:
Håll ut, Canon har sin presskonferens fredag den 20 augusti. En del av de nyheter man presenterar då kan jag berätta om samma dag, andra är under Non Disclosure.

Vilka är det som får veta sånt här? Jag är CPS-medlem och får veta en del från Canon innan den gemene man får det. Men vilka är det som får veta mer än CPS-medlemmarna?

Nu kommer fler och fler rykten om en ersättare till EOS 10D. Här är det senaste jag läst (på dpreview):

- announce on 20th this month
- model name : EOS 20D
- 8 megapixel
- CMOS sensor , 1.6X crop factor
- 9 focus point
- 5fps (not sure abt the frame buffer)
- new lens : EF-S 17-55mm IS (yes ! with IS)

original link : http://www.digicamezine.com/

Är detta (om det stämmer) tillräckligt för att man ska byta ut sin 10D?

För egen del är det främst dessa tre förbättringar som skulle få mig att byta upp mig:

* Bättre sökare
* Snabbare och säkrare autofokus
* Större buffertminne

Objektivet låter mycket intressant - om man tar bort S:et och istället lägger till 2.8L. ;-)

I mitt fall är det fråga om att gå från en 300D och eftersom jag har varit sugen på en 10D så...

Men jag har försökt att fundera på vad jag egentligen vill ha och...

- Högre fps och 5 fps låter rätt bra. Det skulle vara 100% förbättring

- Men det är bufferten så är viktigare. 4 är för lite (ibland). 20 skulle vara bra (ger 4 sekunder vid 5 fps och det är då en fördubbling mot nuvarande 2 sekunder).

- Givetvis så vill jag ha hjulet på baksidan av kamerahuset.

- Samma flexibilitet som 10D har med CFn och så vidare.

- ETTL2

- Snabbare skrivining till flashkortet (mer "responsiveness")

- Kortare uppstartstid (<1 sek)

Det mest har att göra med att jag fotograferar rätt mycket fotboll och det är är snabbheten som begränsar mina resultat just nu. Men vi får hålla oss till på fredag (förhoppningsvis). Hur det än blir så kommer jag i alla fall inte att hoppa på tåget direkt eftersom fotbollssäsongen kommer att vara över när kameran kommer. Jag kan invänta Dpreview och andra siters analys av kameran:)

--jalle
abbebus skrev:
Nu kommer fler och fler rykten om en ersättare till EOS 10D. Här är det senaste jag läst (på dpreview):

- announce on 20th this month
- model name : EOS 20D
- 8 megapixel
- CMOS sensor , 1.6X crop factor
- 9 focus point
- 5fps (not sure abt the frame buffer)
- new lens : EF-S 17-55mm IS (yes ! with IS)

original link : http://www.digicamezine.com/

Är detta (om det stämmer) tillräckligt för att man ska byta ut sin 10D?

För egen del är det främst dessa tre förbättringar som skulle få mig att byta upp mig:

* Bättre sökare
* Snabbare och säkrare autofokus
* Större buffertminne

Objektivet låter mycket intressant - om man tar bort S:et och istället lägger till 2.8L. ;-)

ANNONS