Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Sony Nex-5N eller Nex-F3
- Trådstartare Leaflet
- Start datum
Erikhaglund
Aktiv medlem
Utifrån att bara ha läst specarna så skulle jag ha valt 5n. Den har bättre ISO-egenskaper, touchscreenskärm, snabbare fps, bättre autofokus vid filmning. F3 har inbyggd blixt däremot.
Micke66
Aktiv medlem
Har inte läst specarna
men 3-serien är ju ingångsmodellen så även om den nu blev uppdaterad med liknande sensor som 5n och inbyggd blixt, så saknar den förmodligen en del som 5n har vad gäller knappar/finesser m.m. Har själv 5n och är nöjd med den och skulle inte vilja byta "ner" mig.
FlyerOne
Aktiv medlem
Jag skulle också ha valt NEX-5N..
I Sonys Alpha och NEX kamerahierarki betyder ett högre nummer en bättre specad kamera (alltså tvärtom mot t.ex. Canon och Nikon - även om dessa inte alls är lika konsekventa när det gäller detta).
Dessutom ingår ju världens minsta blixt i priset när du köper en 5N.
I Sonys Alpha och NEX kamerahierarki betyder ett högre nummer en bättre specad kamera (alltså tvärtom mot t.ex. Canon och Nikon - även om dessa inte alls är lika konsekventa när det gäller detta).
Dessutom ingår ju världens minsta blixt i priset när du köper en 5N.
fr3dr1k
Avslutat medlemskap
Läste att F3:an hade en annan sensor än den som sitter i 5N. Samma som sitter i någon av deras nyare, större instegs-SLR:er. Den sistnämnda (5N) går ju upp till högre ISO-tal, men frågan är hur dessa tal, eller snarare resultatet av dessa tal ser ut på hos de olika kamerorna. Gillar att man på F3:an kan böja upp den inbyggda blixten för att slå den i taket. Frågan är om man kommer att vilja använda blixt på de här kamerorna.... =)
Fredrik
Fredrik