Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Sony RX100 iii - Finns det alternativ?

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag hade tur och fick kameran v30 så jag hann med att fota lite under semestern också.

Jag är jättenöjd med kameran.

Både videokameran och systemkameran har fått en konkurrent :)

Jag har en fundering; När jag tagit en massa bilder och sedan flyttat en de av de från kameran till datorn så verkar det som om kameran "kommer ihåg" bilderna. När jag bläddrar bland bilderna i kameran så visas bara en svart bild med en liten vit text som lyder "kan inte visa" vid flera tillfällen.

Jag har kollat kortet i mappen där alla bilder ligger och där syns inget konstigt. Däremot så finns en mapp som heter "trashes" där en del av de jag raderat ligger. Kan det vara de som kameran känner av?

... eller?

De som ligger i "trashes" går inte att radera i datorn.

Hur för du över bilderna till datorn? Vilket operativsystem kör du?

Jag har haft liknande problem när jag kopplat in kameran med usb-kabel till en mac. I det fallet skrev datorn något på minneskortet som inte kameran kunde läsa. I det här fallet var det en Nikon-kamera.

Normalt använder jag en windows-dator med inbyggd minneskortsläsare eller en extern minneskortsläsare och då har jag aldrig haft problem, oavsett kamera-märke.

ANNONS
Götaplatsens Foto