Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
ST-E2 för handhållen blixt
- Trådstartare pappila
- Start datum
Klick-en
Aktiv medlem
Kanske Canons TTL-kabel 2 kabel kan vara något?
Mindre att släpa på, billigare och kräver inte batteri.
http://www.cyberphoto.se/info.php?article=225745
Mindre att släpa på, billigare och kräver inte batteri.
http://www.cyberphoto.se/info.php?article=225745
froderberg
Aktiv medlem
Jag kör med ST-E2. Det funkar nästan alltid på nära håll. Men med kabel är man säkrare.
ST-E2 funkar också utmärkt som AF-belysning när det är svagt ljus.
ST-E2 funkar också utmärkt som AF-belysning när det är svagt ljus.
froderberg
Aktiv medlem
Re: Kapar tråden.
Inomhus funkar den på stora avstånd. Har hittills inte nått någon bortre gräns. Men utomhus i solsken bör man helst ha direktkontakt mellan sändare och blixt. 5 meter säger väl bruksen utomhus.
casting skrev:
Hur lång räckvidd har ST-E2, ni som har erfarenhet av den? Specar kan jag läsa, men jag vill veta hur den fungerar i praktiken.
Inomhus funkar den på stora avstånd. Har hittills inte nått någon bortre gräns. Men utomhus i solsken bör man helst ha direktkontakt mellan sändare och blixt. 5 meter säger väl bruksen utomhus.
froderberg
Aktiv medlem
Det gör det. Får väl rota fram den.
bEPH
Aktiv medlem
Hmm, enligt flera sidor ska Sigma EF-500 DG Super kompatibel och funka med canons
hailstorm
Aktiv medlem
bEPH skrev:
Hmm, enligt flera sidor ska Sigma EF-500 DG Super kompatibel och funka med canons
mmm... det gör den. Dock tydligen inte att blanda sigma och canonblixtar och köra trådlöst.
Fredrik H
Aktiv medlem
hailstorm skrev:
ttlkabeln sux imo... jag har den och den är så himla kort... kan mao inte ens handhålla en blixt fritt...
Original så är den kort men när min fick en skada på kabeln så passade jag på att montera en längre kabel, ca 3m, fungerar perfekt.
En liten mejsel och en lödkolv är allt som behövs.
Jag tog dessutom ingen förhatlig spiralkabel utan en helt vanlig "rak".
gameburg
Aktiv medlem
hailstorm skrev:
mmm... det gör den. Dock tydligen inte att blanda sigma och canonblixtar och köra trådlöst.
Om jag inte minns fel går det att styra canonblixt (550EX) med sigmas motsvarighet och tvärtom samt även med ST-E2. testkörde det för ngt år sedan.
mvh
PG
bEPH
Aktiv medlem
Det var det jag försökte skriva, det lever kvar nån fördom om att det inte ska gå att blanda. Jag har själv inte testat, men enligt de sidor som jag läst som faktiskt har testat så fungerar bladnning med nyare blixtar. Dock bara med Sigma EF-500 DG Super(Canonversionen bara antar jag rimligen)gameburg skrev:
Om jag inte minns fel går det att styra canonblixt (550EX) med sigmas motsvarighet och tvärtom samt även med ST-E2. testkörde det för ngt år sedan.
photonicdelousions
Aktiv medlem
Hmm om jag inte missminner mig så har vi Falconeyes IR sändare den skulle fungera vad jag fick reda på av CyPh .. dock så har man inte ETTL men det spelar väl ingen roll om man inte har en 420-430 EX eller den större är det 580EX eller något liknande.
Rätta mig gärna om jag har fel men en FE kostar 395 tror jag det var en ST - E2a runt 1800 !
Rätta mig gärna om jag har fel men en FE kostar 395 tror jag det var en ST - E2a runt 1800 !
clavicl
Aktiv medlem
Hur funkar det här med att ställa blixtstyrkan på ST-E2? Det ultimata vore att kunna ha flera blixtar på manuellt, och sen ställer man styrkan helt via ST-E2... Alltså inget fånigt TTL-kompensationstjaffs, utan fullständig kontroll över flera samtidiga blixtar.
Är det så? Då kommer jag hurra.
Stiffneck
Aktiv medlem
Du får vänta med hurrandet... Canon-sändaren fungerar bara med automatik. Det går att kompensera upp och ner, i hela två grupper. Wow...clavicl skrev:
Hur funkar det här med att ställa blixtstyrkan på ST-E2? Det ultimata vore att kunna ha flera blixtar på manuellt, och sen ställer man styrkan helt via ST-E2... Alltså inget fånigt TTL-kompensationstjaffs, utan fullständig kontroll över flera samtidiga blixtar.
Inget helmanuellt alls. Heltossigt!
bEPH
Aktiv medlem
Är det så fruktansvärt illa?:-(!!!Stiffneck skrev:
Du får vänta med hurrandet... Canon-sändaren fungerar bara med automatik. Det går att kompensera upp och ner, i hela två grupper. Wow...
Inget helmanuellt alls. Heltossigt!
Bara två grupper, är du helt säker?:-(
Man tar ju hellre helmanuellt än helautomatiskt!