Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Svart Canon 300D?

Produkter
(logga in för att koppla)
Hej Boys!
Ursäkta, absolut inte meningen att vara vass mot er snarare ironisk. Men allvarligt talat, 300ans utseende har varit en neverending story här på forumet. Jag kände helt enkelt för att "ta bladet från munnen" och försvara denna eminenta kamera.. Hälsningar JANNE

Jag funderar fortfarande på varför jag köpte en kamera som har en skal i silver, när en svart är mer diskret?

Jag funderar fortfarande på varför bilar i silverlack säljer bra, när en röd bil syns bättre?

/Roland - som funderar på fler i-landsproblem senare idag.

Jo, Roland, du har nog rätt i att det här är ett av dagens I-landsproblem.

Janne: du behöver inte försvara 300D alls, varför tror du jag lutar åt att köpa en? Har också fått intrycket av att det är en eminent kamera! Trots det - och det var egentligen det tråden handlade om från början - så tycker jag den ser bättre ut i svart.

Henri: tack för medhållet och försöket att styra tillbaka diskussionen åt rätt håll. Alltså: är det någon som vet om det kommer att komma en svart version till Sverige eller får jag nöja mig med den eminenta - men inte lika snygga - silvriga versionen?

Sen en liten fundering - ni som säger att färgen inte har betydelse, skulle ni köpa en turkosfärgad kamera? Elller en blå med röda prickar? Skulle Canon få sålt en sådan kamera eller skulle chefen för designavdelningen få sparken? Design är viktigt...

eatfrog skrev:
Jag skulle inte betala MER för den svarta, men ifall den var lika dyr(billig) så skulle jag lätt välja den svarta (kanske tom betala ett par hundralappar extra).

/Henri

Du motsäger dig själv rätt snabbt här.... ;-)

Själv är jag mest intresserad av att färgen på bilden blir rätt.

/Matte (med en silverfärgad Olympus C-750)

Vill bara påminna om att på den gamla goda tiden när Nikon FM2 såldes kostade den svarta versionen mer än den kromade. Klart att svart 300D skall kosta mer. Silver är ju för löjligt på kameror och kvinnor. ;-) Hasselblad i guld kanske? Någon?

hasselblad finns ju i både svart och silver, men den svarta är inte lika eftertraktad beg. det svarta slits lätt på t.ex magasinens nederdel, silver är bättre, mina ser nya ut även om dom är 41 år gamla!

Hasselblad kan numera även fås i Ruby Red, Cobalt Blue, Forest Green och Sun Yellow.

När kommer 300D i något annat än trist svart eller silver?

Olle

Isrich skrev:
Du motsäger dig själv rätt snabbt här.... ;-)

Mja, om jag ska köpa en kamera för över 10 000kr så anser jag inte ett par hundra kronor vara nåt att bråka om. Men sen att jag inte skulle betala 1000kr mer, det blir en annan sak.

/Henri

Jaha, jag kan se en ny marknad födas. Eller vad sägs om skins till kameror. I så fall skulle jag välja leopardfärgat skin!!

ANNONS
Götaplatsens Foto