Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Svart Canon 300D?
- Trådstartare Picture
- Start datum
Picture
Aktiv medlem
Jo, Roland, du har nog rätt i att det här är ett av dagens I-landsproblem.
Janne: du behöver inte försvara 300D alls, varför tror du jag lutar åt att köpa en? Har också fått intrycket av att det är en eminent kamera! Trots det - och det var egentligen det tråden handlade om från början - så tycker jag den ser bättre ut i svart.
Henri: tack för medhållet och försöket att styra tillbaka diskussionen åt rätt håll. Alltså: är det någon som vet om det kommer att komma en svart version till Sverige eller får jag nöja mig med den eminenta - men inte lika snygga - silvriga versionen?
Sen en liten fundering - ni som säger att färgen inte har betydelse, skulle ni köpa en turkosfärgad kamera? Elller en blå med röda prickar? Skulle Canon få sålt en sådan kamera eller skulle chefen för designavdelningen få sparken? Design är viktigt...
Janne: du behöver inte försvara 300D alls, varför tror du jag lutar åt att köpa en? Har också fått intrycket av att det är en eminent kamera! Trots det - och det var egentligen det tråden handlade om från början - så tycker jag den ser bättre ut i svart.
Henri: tack för medhållet och försöket att styra tillbaka diskussionen åt rätt håll. Alltså: är det någon som vet om det kommer att komma en svart version till Sverige eller får jag nöja mig med den eminenta - men inte lika snygga - silvriga versionen?
Sen en liten fundering - ni som säger att färgen inte har betydelse, skulle ni köpa en turkosfärgad kamera? Elller en blå med röda prickar? Skulle Canon få sålt en sådan kamera eller skulle chefen för designavdelningen få sparken? Design är viktigt...
Isrich
Aktiv medlem
eatfrog skrev:
Jag skulle inte betala MER för den svarta, men ifall den var lika dyr(billig) så skulle jag lätt välja den svarta (kanske tom betala ett par hundralappar extra).
/Henri
Du motsäger dig själv rätt snabbt här.... ;-)
Själv är jag mest intresserad av att färgen på bilden blir rätt.
/Matte (med en silverfärgad Olympus C-750)
Daniel Ahlin
Aktiv medlem
Det är bättre att fotografera med en silvrig kamera än att sitta och vänta på en svart.
bdajegu
Aktiv medlem
skalmac skrev:
hasselblad finns ju i både svart och silver, men den svarta är inte lika eftertraktad beg. det svarta slits lätt på t.ex magasinens nederdel, silver är bättre, mina ser nya ut även om dom är 41 år gamla!
Du glömde den här!
http://www.mir.com.my/rb/photograph...lblad/cameras/hasselmodels/models/supreme.htm
bdajegu
Aktiv medlem
Olle skrev:
När kommer 300D i något annat än trist svart eller silver?
Ixus i finns redan i flera färger! Tur att man kör Nikon..
Picture
Aktiv medlem
Har ni glömt fotografens tio budord? De finns i den här tråden:
http://www.fotosidan.se/forum/showthread.php?s=&postid=229867#post229867
Det nionde budordet är att kameran ska vara svart.
)
http://www.fotosidan.se/forum/showthread.php?s=&postid=229867#post229867
Det nionde budordet är att kameran ska vara svart.
eatfrog
Aktiv medlem
Isrich skrev:
Du motsäger dig själv rätt snabbt här.... ;-)
Mja, om jag ska köpa en kamera för över 10 000kr så anser jag inte ett par hundra kronor vara nåt att bråka om. Men sen att jag inte skulle betala 1000kr mer, det blir en annan sak.
/Henri