Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Systemkamerors olika slutarljud

Produkter
(logga in för att koppla)
Hm. Det var lite symaskin över det ljudet. Jag tycker nog att min EOS-1N i full fart (6 bilder/sekund) låter bättre än den där F2:an.

Jag har ingen motor till min F2 men det låter stabilt när man trycker av en bild. Ett distinkt och rejält ljud.

Senast ändrad:
HA! Ja youtube såklart. Jag missar ofta denna guldgruva med så otrooooligt skilda ämnen. Tack för tipset. Men jag tycker inte många av inspelningarna gör kamerorna rättvisa. Ofta är det ett alldeles för vasst ljud jämfört med vad jag upplever.

Den är inte ett dugg "opassande". Dags att läsa på om svastikan kanske?
Notera särskilt att användaren anges vara från Indien.

Ehm jag visste vad svastika var innan du var född, av att bedöma av många inlägg du har skrivit här på fs drar jag slutsatsen att du bara vill säga emot massa påståenden utan att veta alls vad du pratar om, gå ut på en gata i harlem med en svastika på din t-shirt och säg att du är från indien. Dom kommer säga "aha dåsa, men det är lungt då" Vakna!

Ehm jag visste vad svastika var innan du var född, av att bedöma av många inlägg du har skrivit här på fs drar jag slutsatsen att du bara vill säga emot massa påståenden utan att veta alls vad du pratar om, gå ut på en gata i harlem med en svastika på din t-shirt och säg att du är från indien. Dom kommer säga "aha dåsa, men det är lungt då" Vakna!

Jag tror inte att Fotosidans forum är rätt ställe att skriva på om man enbart förväntar sig medhåll. Du kanske skulle vända dig någon annanstans om det är det du vill ha?

I övrigt kan jag konstatera att med din raljanta inställning är det knappast meningsfullt att ens försöka föra en diskussion. Den typen av nivå är jag inte det minsta intresserad av.

Jag tror inte att Fotosidans forum är rätt ställe att skriva på om man enbart förväntar sig medhåll. Du kanske skulle vända dig någon annanstans om det är det du vill ha?

I övrigt kan jag konstatera att med din raljanta inställning är det knappast meningsfullt att ens försöka föra en diskussion. Den typen av nivå är jag inte det minsta intresserad av.

Förväntar mig inte det minsta medhåll på nåt forum, men när en person absolut inte har minsta lilla verklighetsuppfattning så är det också en nivå där jag inte heller vill befinna mig i, jag är född i Iran och vi lärde oss som 5-6 åringar vad svastikan var i förskolan, men om du verkligen inte kan förstå att svastikan är en symbol som av majoriteten av världens befolkning anser vara "ont" så är det synd.

Förväntar mig inte det minsta medhåll på nåt forum, men när en person absolut inte har minsta lilla verklighetsuppfattning så är det också en nivå där jag inte heller vill befinna mig i, jag är född i Iran och vi lärde oss som 5-6 åringar vad svastikan var i förskolan, men om du verkligen inte kan förstå att svastikan är en symbol som av majoriteten av världens befolkning anser vara "ont" så är det synd.

Hur min verklighetsuppfattning ser ut har du rimligen inte någon större inblick i. Du har uppenbarligen en uppfattning baserad på några foruminlägg, men att jämställa det med fakta ser jag som ganska magstarkt.

Du vill uppenbarligen göra en betydligt mer komplex fråga till att svastikan alltid är en symbol för nazism. Det är helt enkelt inte sant. Svepande uttalanden om majoriteten skulle jag nog hålla mig ifrån i det här sammanhanget. Vet du vad t ex vad alla indier och kineser anser? De utgör uppåt 40% av jordens befolkning. Jag kan inte säga att jag har svar på den frågan, och jag tror faktiskt inte att du har något vederhäftigt sådant heller.

Hur min verklighetsuppfattning ser ut har du rimligen inte någon större inblick i. Du har uppenbarligen en uppfattning baserad på några foruminlägg, men att jämställa det med fakta ser jag som ganska magstarkt.

Du vill uppenbarligen göra en betydligt mer komplex fråga till att svastikan alltid är en symbol för nazism. Det är helt enkelt inte sant. Svepande uttalanden om majoriteten skulle jag nog hålla mig ifrån i det här sammanhanget. Vet du vad t ex vad alla indier och kineser anser? De utgör uppåt 40% av jordens befolkning. Jag kan inte säga att jag har svar på den frågan, och jag tror faktiskt inte att du har något vederhäftigt sådant heller.

Du verkar ju ha riktigt svårt för att förstå, till att börja med, sättet du kommenterade mitt inlägg på var både nedlåtande och riktigt riktigt naivt, jag citerar "inte ett dugg opassande faktiskt" Hallå? Tror du att alla indier och kineser ens vet vad symbolen står för? Tror du att alla ser det på det sättet även om dom vet vad svastikan betyder? Förnekar du att den är en symbol för nazismen och att dom allra flesta människor i världen "inkl kineser,iranier och indier" förknippar den med nazismen idag? Det som en gång var ändrades oerhört efter att nazisterna "lånade" symbolen. Och för det andra jag citerar igen "dags att läsa på om svastikan kanske?" du kommer in med dålig attityd, är nedlåtande och naiv när du inte har en aning om vad jag vet om svastikan, trots att jag skrev att det var opassande bara, jag vill inte ha medhåll från nån som sagt, men om du inte tycker/tror att svastikan inte är opassande idag.. Så har du väldigt mycket att lära.

Kameran med svastikan på befann sig antagligen i Indien, så det är lugnt.

om du verkligen inte kan förstå att svastikan är en symbol som av majoriteten av världens befolkning anser vara "ont" så är det synd.

Det skulle jag nog gärna vlija ha lite uppbackning på. I vilka delar av världen ses en svastika som en "ond" symbol, i vilka delar ses den som "neutral" och i vilka delar ses den som "god"?

Det skulle jag nog gärna vlija ha lite uppbackning på. I vilka delar av världen ses en svastika som en "ond" symbol, i vilka delar ses den som "neutralt" och i vilka delar ses den som "god"?

Europa: ond
Australien: ond
Nordmerika:eek:nd
Sydamerika: ond
Afrika: ond
Asien: lite blandat, men garanterat mest åt det onda hållet.
Tyvärr har jag ingen källa på det här, men jag chansar vilt bara.
Självklart kan det vara så att kameran var i indien, men dom flesta som tittar på videon är nog inte indier.

Klockren tråd!

För en som normalt hänger på forum som sporthoj.com, enduromx.com känns inte i tråden speciellt unik, men att jag skulle hitta den på ett fotoforum trodde jag inte.

ANNONS
Götaplatsens Foto