Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Tamrac 5606

Produkter
(logga in för att koppla)

Jerklaren

Aktiv medlem
Om någon har denna väska eller någon annan Tamrac, kan denne vara vänlig och ta de inre måtten? Jag litar inte på de uppgifter som Tamrac själv uppger.

T.ex. ska djupet på nämnd väska vara 14 cm. Det räcker inte ens för en liten amatörkamera.

Jag har haft en 5608 (modellen större) och den fick jag använda den lösa botten för att kameran inte skulle försvinna ner i väskan.

14 cm djup är väl tillräckligt?

Min EOS 1N med booster är 15 cm...

Jag har en sån och de officiella måtten stämmer.. Jag har en eos 1 och en eos 5 stående i den och det funkar förträffligt!

Ni pratar om höjden. Djupet mäts på samma ledd som djupet på en byrå. Det är alltså kamerans bredd jag inte förstår ska få plats på 14 cm.

Varför har du bytt ut din 5608 förresten, var den inte bra?

Hmm jahaja.. jag har alltid mätt djupet i en låda nedåt ;)

Men okej.. 14 cm på det hållet...

Där är min EOS 1N 16 cm, men den hade förmodligen gått ned i en sådan väska utan problem. De töjer sig nämligen en aning.

Jag sålde min 5608 för att den blev för liten. 5606 är ju ännu mindre, men allt detta beror ju på hur mycket grejor man har/skaffar sig.
Om Niklas har en sådan med två hus i så lär den ju funka, eller hur?

Att få i 2 hus i en 5606 är inte dåligt :)
Blir inte mycket plats till objektiv ;)

Hur man mäter djupet beror ju helt enkelt på vilket håll man har öppningen.

Står du med en flyttkartong, så mäter du ju djupet neråt, står du med en byrålåda som har öppningen åt sidan så mäter du djupet framåt..

SunKi skrev:
Hur man mäter djupet beror ju helt enkelt på vilket håll man har öppningen.

Står du med en flyttkartong, så mäter du ju djupet neråt, står du med en byrålåda som har öppningen åt sidan så mäter du djupet framåt..

Japp och en kameraväska är ju en låda som du förflyttar din kamerautrustning..alltså en flyttlåda ;)

Hasse: Det beror väl på vilket håll du håller kameran på.. håller jag den riktad nedåt så mäter jag djupet nedåt.. känns lite dumt att ha skärpedjup på bredden då ;)

Nog om detta och åter till väskan :)

ANNONS
Götaplatsens Foto