Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Tamron vs Canon

Produkter
(logga in för att koppla)

Svedle

Aktiv medlem
Har diskussionen redan varit uppe så sorry men jag måste fråga om någon har någon uppfattning om skillnaderna mellan Tamrons nya 24-70 och Canons nya 24-70. Det är ju rätt stor prisskillnad så om någon kan motivera varför jag skall köra Canon så vore det bra. Vill ju inte slänga pengarna i sjön. Att Canons är bättre, det kan jag förstå men HUR mycket bättre är det. Någon som har en uppfattning eller som har prövat båda gluggarna?

Eftersom du frågar - köp Tamron 24-70.

Jag kan utveckla om du vill. Ligger största skillnaden i vädertätning och byggkvalité osv eller ligger det främst i bildkvalitén. Frågan kan vara befogad beroende på i vilka sammanhang man använder objektivet. Men tack för att du "besvärade dig" med att svara.

eftersom nya Canongluggen inte finns på marknaden än och inga tester finns ute så kan ingen svara på din fråga än, du får ha tålamod och vänta, men tar nog några månader. Men Tamrongluggen är bra och har bildstabilisering så den duger säkert i krig. Men nya Canon lär väl hamna på samma nivå som övriga nya L-gluggar, dvs toppen av toppen.

eftersom nya Canongluggen inte finns på marknaden än och inga tester finns ute så kan ingen svara på din fråga än, du får ha tålamod och vänta, men tar nog några månader. Men Tamrongluggen är bra och har bildstabilisering så den duger säkert i krig. Men nya Canon lär väl hamna på samma nivå som övriga nya L-gluggar, dvs toppen av toppen.

Ok, tack för svar.

ANNONS
Götaplatsens Foto