Annons

Telekonverter

Produkter
(logga in för att koppla)

tarragona

Aktiv medlem
Hej har en fråga om man skulle inskaffa en telekonverter till en Nikon d7000 med ett objektiv tamron 70-200 2,8 vad ska man välja 1,4 eller 2.0 ?

Med vänlig hälsning tarragona

Ja. fast jag är ju ingen djurfotograf.
Gissar att det ofta är ljusstyrkan som blir största problemet.
Nu är väl oftast älg o rådjur PÅ fälten i skogskanten. Och det är lite mer som vanligt dagsljus.
Desto mer förstoring desto mer förstorar du också objektivets fel.

När på dygnet fotar du?
Är det morgon o kväll så hade jag satsat antingen på en fast 300/2,8 eller Sigmas 120-300/2,8.
120-300 är en TUNG och otymplig pjäs så man bör vara ärlig i om man är beredd på att bära runt den. Ett 300 vet jag inte, men det är ju bara o kolla specarna vad det väger.

Jag rekommenderar jag att du tittar på 120-300 o jämför med att köpa 70-200+konverter.
Men äger man redan 70-200 så blir det ju ett helt annat pris...

Ja. fast jag är ju ingen djurfotograf.
Gissar att det ofta är ljusstyrkan som blir största problemet.
Nu är väl oftast älg o rådjur PÅ fälten i skogskanten. Och det är lite mer som vanligt dagsljus.
Desto mer förstoring desto mer förstorar du också objektivets fel.

När på dygnet fotar du?
Är det morgon o kväll så hade jag satsat antingen på en fast 300/2,8 eller Sigmas 120-300/2,8.
120-300 är en TUNG och otymplig pjäs så man bör vara ärlig i om man är beredd på att bära runt den. Ett 300 vet jag inte, men det är ju bara o kolla specarna vad det väger.

Jag rekommenderar jag att du tittar på 120-300 o jämför med att köpa 70-200+konverter.
Men äger man redan 70-200 så blir det ju ett helt annat pris...

Hej Jag har ett 70-200 2,8 fotar morgon och kvällar.

ANNONS
Götaplatsens Foto