Annons

Test av 20D

Produkter
(logga in för att koppla)
ejeklint skrev:
Öh, va? Varför skulle man inte kunna jobba i studio med annat än 1-serien? Jag har då kunnat göra med med en himla massa annat, bland annat D30, 10D och G2. Eller är det verkligen sant att kameran gör fotografen? ;-)

Nja nu vart jag nog lite för snabb i min formulering som vanligt när man är stressad men endå vill vara med o snacka. :)

Jag har lekt med både det ena och det andra jag med i min studio. Grejen som jag försökte få fram är ju att visst kan man plåta det mesta med de flesta kameror. Dock så får man kanske lite bättre arbetsflöde och ha just de där små sakerna i funktioner, knapp placeringar m.m. som underlättar i vardagen med vissa kamera modeller/typer.

För att dra en dum gemförlse du plåtar väll inte så ofta dina barn eller likande när de leker runt i trädgården med mellanformats kamera eller ännu dummare passfoto riggen ??
 
Bild som utlovat

Här kommer en bild som jag lovat.

Alla bilder jag tog på rallytävlingen blev skarpa. Och med rätt vald fokuspunkt kunde man få fokus på föraren utan problem.
 

Bilagor

  • _mg_0444.jpg
    _mg_0444.jpg
    44.3 KB · Visningar: 982
Här kommer en från söndagens SM i motocross på Svampabanan i Tomellilla.
 

Bilagor

  • _mg_0550.jpg
    _mg_0550.jpg
    42.4 KB · Visningar: 979
Wow här med

Fock min 20D i dag. Säger oxå Wow innan jag ens packat upp den. Det är en stor dag. Varför sitter jag här och gaggar förresten. Har du en kamera att packa upp!
 
Är det någon som vet om den andra batchen

kom till Sverige 20/9 (igår) som Magnus hade fått uppgift om?

--undrandeJalle (utan kontakter)
 
vafan får inte cyberphoto in några kameror? är det någon som fått en 20D från dem ens?

börjar bli jobbigt att vänta när alla andra får en. :)
 
hehe det ær hærligt med digitalt men jag anvænder min 10D som "polaroid kamera" och fotar nu riktigt analogt då jag vill ha grym kvalite på mina bilder och att færgomfånget ær bættre analogt. (har børjat legt med mellanformat och storformat så blivit lite skadad)

Men vist en 20D skulle vara fin pga kvaliten på bilderna absolut men jag skulle vænta ett tag till innan jag byter upp mig skaffar mig hældre en finare glugg.

Man får nog endå inte så mycket før min lilla 10D nu eller???
 
froderberg skrev:
20D saknar den klack för långfingret som 10D har vilket är lite synd. Jag tycker att 20D ligger bra i handen, men med ett tyngre objektiv på så känns det lite krampaktigt efter ett tag.

Jag kommer i huvudsak köra 20D utan VG för att få ner allt i kameraväska och för att vinna smidighet, har ju en kamera till att släpa på.
Om jag ska påta en hel dag sport eller porträtt kan jag tänka mig att skruva på vertikalgreppet.

Testa dom førsta modellerna av EOS 1 då får du kænna på urgrøpning før fingret GRYMT skønt kameran sitter i handen som hansken.

VG skulle jag næstan aldrig skruva av kameran tycker det ær mycket stabilare med.
 
Du är inte ensam...

Jag är ha-galen och vill alltid ha allt nu... Jag är irriterad på mig själv att jag var "sjysst" och bara ställde mig i kö hos Cyber...

--jalle

Datura skrev:
vafan får inte cyberphoto in några kameror? är det någon som fått en 20D från dem ens?

börjar bli jobbigt att vänta när alla andra får en. :)
 
nu har jag læst igenom alla 9 sidorna och kænner mig vælldigt sugen på denna kamera Men undrar om det blir ngon form av hypkondri med denna som med 10D???

Det får tiden utvisa *lol*
 
Längtar till min kommer!
På cyber är jag 76, det boka jag för ett bra tag sen. Men sen ringde jag hegethorns idag, och då fick jag plats 24! :)
Men kan det vara så att dom blir mindre "prioriterade" än Cyber? så att vänte tiden jämnar ut sig endå? :/
 
Vänta 6 månader då vi tröttnat på våra D20. Då kan ni köpa dem för halva priset. Eftersom vi inte bryr om "bilderna" utan bara hårdvaran kommer vi köpa nästa modell av Canon som kanske blir en 20Dmk2 eller 2D med nya och bättre möjligheter.

Att tro att bildena blir bättre är det väl ingen som gör på fullt allvar....



eller har jag fel
 
"The 20D Bug..."

Det som svävar upp som 20D barnsjukdom (inbillad eller inte) är "instant-on" som skulle kunna medföra att kameran låser sig vid byte av optik. Diskuteras till höger och vänster på Dpreview.

Jag skulle vilja ha en kamera så att jag kan prova hur allvarligt det är:)

-jalle

121an skrev:
nu har jag læst igenom alla 9 sidorna och kænner mig vælldigt sugen på denna kamera Men undrar om det blir ngon form av hypkondri med denna som med 10D???

Det får tiden utvisa *lol*
 
vem har sagt att bilderna kommer bli bättre?

om man som jag jobbar med en gammal D30 kommer det iallafall bli 1000 ggr smidigare och lättare att arbeta. Bra bilder vet jag att jag tar med vilken kamera som helst.
 
Med det kraftigt reducerade bruset så skulle jag vilja påstå att bildkvaliteten är bättre än föregångaren. Sen om man jämför med vad man äger för tillfället så kan det omöjligt bli sämre.. iaf för mig ;)
 
ANNONS