Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Tokina AF AT-X 80-200
- Trådstartare madsen1
- Start datum
madsen1
Aktiv medlem
jimh skrev:
.
Jag tvivlar på att AT-X-en har motor i objektivet. Det skulle ju göra att autofokusen inte funkar med väldigt många hus.
Hur menar du då?.. Varför skulle den inte funka?
Därför att bl a F501, F401, F50, F70, F601, F70 och F801 inte har den kontakt som används av AF-S för fokusering.modellbilder.se skrev:
Hur menar du då?.. Varför skulle den inte funka?
Sumpen
Aktiv medlem
Jag har en Tokina AF 80-200/2,8 ATX SD med en röd ring runt toppen. Jag kan tänka mig att SD är motsvarigheten till Nikons ED-glas. Jag har inte känt på Nikons motsvarighet så jag kan inte jämföra. Men det är en tung och stadig rackare. Byggkvaliteten är topp och ävenså stativfästet. Hela det främre linspaketet snurrar när man fokuserar och autofokusen är ganska långsam. Använder den främst på en F80 men man borde nog ha en F100 eller F5 för att få lite fart på den. Bildkvaliteten är bra, slår nog inte Nikons dock. Mitt objektiv hade fått beläggningar på insidan av glasen i form av många mycket små droppar av något, antagligen något fett som hade förångats någon varm solig sommardag. Men det fixade Kamera-Service för några hundringar.
Jag kan tänka mig att gluggen har några år på nacken så det kanske inte är denna version du ämnar köpa.
Jag kan tänka mig att gluggen har några år på nacken så det kanske inte är denna version du ämnar köpa.
forry4U
Aktiv medlem
Nix Tokinan har inte fokusmotor.modellbilder.se skrev:
har den fokus motor?
Det är ett Tokina AF AT-X 80-200 jag undrar om
Alltså INTE PRO versionen..
Objektivet har en röd ring runt toppen
Tacksam för svar
mvh: Adam
Alltså inte en motor som sitter i objektivet, den drivs av kamerans fokusmotor
/GF