Annons

Topplistorna

Produkter
(logga in för att koppla)
allimac skrev:
känns inte som någon större förlust... att dom är borta..

Nej precis. För vissa är det en förlust och för vissa är det inte en förlust. Då är det väl bättre att man har topplistor vilket resulterar i att ingen känner det som en förlust.

De som inte gillar topplistor bryr sig ju inte om de är där eller inte eftersom de knappast kollar på dem då de inte bryr sig medan de som gillar topplistorna tycker det är tråkigt att de inte finns längre.
 
Topplistorna för bästa betyg, mest kommenterade etc har skapat en mängd merjobb för redaktionen eftersom dessa listor skapat betygshets, hämndkommentarer/betyg, hets i att skriva kommentater med endast syfte att ligga högst upp etc etc. Dessa saker gör att redationen får en mängd mail från kränkta och ledsna medlemmar.

Tyvärr missbrukas funktionen och därför..

Sen är jag ytterst tveksam till att de verkligen guldkornen ligger på dessa listor.
 
elmfeldt skrev:

Tyvärr missbrukas funktionen och därför..

Sen är jag ytterst tveksam till att de verkligen guldkornen ligger på dessa listor.


Att så mycket pågår bakom kulisserna visste jag inte.

Samtidigt tycker jag nog att om man lägger ut sina bilder så att alla med tillgång till Internet har möjlighet att se dem så verkar det lite småaktigt att springa till fröken(redaktionen) och klaga så fort en kommentar inte passar, men det kanske är värre än bara dåliga bildkommentarer.

Det är så tröttsamt att allt i samhället skall anpassas efter dom som missköter sig.

Sen tycker jag definitivt att bilderna på topplistorna platsade där, det var bilder som klart höjde sig från mängden.

Var nyss inne på den tyska fotosidan som någon här pekade ut det var helt underbart att navigera vi deras listor.
 
?SDp|di]elmfeldt skrev:[/i]
Dessa saker gör att redationen får en mängd mail från kränkta och ledsna medlemmar.
[/QUOTE]

Oj. Det var inte roligt. Nu förstår jag er bättre. Blir samtidigt väldigt undrande över varför sådant pågår.
:/
 
Angående exemplet...

Jag kollade in länken till killen som fått en massa 1:eek:r. Sedan följde jag lite länkar hit och dit och hamnade slutligen på denna:

http://www.fotosidan.se/gallery/viewpic.htm?ID=49618

Där finns en förklaring från poänggivaren, varför han valde att sätta 1:eek:r.

Jag håller med om att det är dålig stil att attackera på det där viset, men å andra sidan... om den som tittar på bilden verkligen HAR den åsikten då måste han ju få ha rätt att tycka så. Ingen tvingar ju andra att tycka likadant. Och har man nakenbilder så kan man kanske räkna med att få lite aggressiv respons.

Just den här killen gav ju inte ettorna för att få sig själv bättre placerad.

Däremot om sånt förekommer så är det föstås himla trist.

Jag är rätt ny här så jag är inte så insatt i stämningen här.

Om jag får 1:eek:r blir jag inte ledsen för det, då tar jag mig istället lite djupare funderingar kring vad det kan vara som andra inte ser på samma sätt som jag. Att få en massa femmor hela tiden är ju tråkigt, då är man fulländad, då kan man gå och... dö? ;-)

Mvh Kriss
 
Kristina verkar ha en nyanserad syn på situationen.

Om man lägger ut bilder - speciellt om de på ett eller annat sätt är provokativa - får man ta den kritik +/- man får.

Det är trist med överdrivna reaktioner - speciellt då negativa.

En lösning är att spärra fler betyg på en bild från en och samma medlem. Lösningen att stänga topplistorna verkar som jag ser det överdriven
 
Hämd/åsiktsröstningar kommer vi inte åt genom att ta bort topplistorna, uatn där får vi väl iallafall bli tydligare på vad man får göra och inte och sedan spärra medlemmar som ändå inte fattar en tillsägelse.

Men utmanande bilder rättfärdigar inte en "ett-attack"! Det är helt fel att rösta/kommmentera för att föra fram sin egen åsikt om vilka motiv man tycker folk skall ta eller inte.

Förhoppningen med att ta bort topplistorna var som sagt att dra ner betygshetsen en aning. Som ni kanske kommer ihåg hade vi topplistor direkt på Galleri-sidan förut och då var det ett jäkla trixande bland en del medlemmar med betygen för att placera sig där. Det blev bättre när vi flyttade undan dem lite men vi kände ändå att de tog fram sämre sidor hos en del medlemmar, och vi får sedan "rensa upp". De får vila sig ett tag.

Men - nu har jag iallafall gett mig på de komplexa avstängda sökfrågorna i Bildsökning och fixat till dem, så nu kan man söka på antal kommentarer, betyg mm igen. Notera att det nu finns en begränsning på hur många bilder max som kommer med i urvalet - default 100 st.
 
Vore det inte bättre med lite mer frekventa tävlingar istället för topplistor? Dels skulle det bli mer "rättvisa" resultat med en oberoende jury och sen skulle man ju inte behöva vara med i rejset om man inte ville.

Själv tyckte jag topplistorna var tråkiga eftersom att dom ändrades för sällan. Jag hade velat se veckans mest, eller t.o.m. dagens mest kommenterade/högst betygsatta. Med kortare intervall skulle det ju också blivit fler "vinnare" så att säga.
 
Med de tillägg jag gjorde till sökfunktionen idag kan ni få fram det mesta du önskar genom lite kreativ inställning av sökparametrarna.

Ja tävlingsfunktionen borde vi använda mer (så mycket som jag snickrade på den! :)
 
clindh skrev:
Med de tillägg jag gjorde till sökfunktionen idag kan ni få fram det mesta du önskar genom lite kreativ inställning av sökparametrarna.

Ja tävlingsfunktionen borde vi använda mer (så mycket som jag snickrade på den! :)


Har längtat efter att kunna söka på kommentarer sen jag kom hit... men får tyvärr ett felmeddelande. Jobbar du på´t precis nu eller?


Bilden skall ha Element named 'ratingsOp' not found! Element named 'ratings' not found! röster
Bilden skall ha Element named 'commentsOp' not found! Element named 'comments' not found! kommentarer
Betyg Element named 'rating1Op' not found! Element named 'rating1' not found! (1.0 ... 5.0)
 
Shit jag som trodde man skulle kunna söka på textfält i en kommentar. Vilken näsa!

Nåja, är ändå lite glad. Bra jobbat kompiiis.

Men hur i hondan får jag fram alla bilder som har betyg 1-2. går inte va?
 
Senast ändrad:
Nu så går det också.

Betyg: mindre/lika med 2
Sortera: betyg stigande ordning

(Ahhh, vilka bilder! :)
 
clindh skrev:
Nu så går det också.

Betyg: mindre/lika med 2
Sortera: betyg stigande ordning

(Ahhh, vilka bilder! :)

Ah jo jo. tänkte inte på det. Fett. Mitt mål är att det inte skall finnas en kommentarlös bild på hela fotosidan. Haha. :D Vi får väl se om jag lyckas och om jag blir vansinnig på kuppen.
 
ANNONS