Annons

Två softboxar

Produkter
(logga in för att koppla)
Om du skall fota seriøst i studio så ær denna ætt prisvært alternativ som ger vældigt jæmnt bra ljus!

Du behøver inte två av dessa men gærna denna och ytterligare en softbox typ stripe eller 70x140cm att ge lite karaktærsljus med. Du kommer att kunna ta fina bilder i helkroppformat samt underbara portrættbilder.

Lægg resten av pengarna på optik... det ær dær det syns mest.

Jag behöver hjälp angående softboxarna jag länkat till... vilken är bäst? Vilket är mest prisvärd, fungerar bäst i de flesta lägen etc.

Vad är det bästa klistret? Det finns ju inte.

Inte heller en box som är bäst i alla lägen. Alla boxar har sina specifika begränsningar. Jag skulle svära minst ofta över octan, men det finns saker som den inte klarar av. Av detta följer att jag har paraplyer med diffusionsduk istället och rektangulära boxar.

Vad vill du själv ha?
Det låter på dig som om du är inställd på 100x100 och därför tycker jag du ska köpa den.

komplettera med paraply om du nu söker samma effekt som med octaboxen

Jag har inte bestämt mig för vilken jag ska ha, men jag gillar softboxar/octa mer än paraplyn och jag kommer använda softboxen/octan mer än något annat.

Det jag undrar är bara hur stor skillnad på ljuskaraktären det blir mellan softboxen och octan. Är det endast att reflektioner blir runda?

ANNONS
Götaplatsens Foto