Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

"Tyvärr, totalt slut"

Produkter
(logga in för att koppla)

cast65

Aktiv medlem
"Tyvärr, totalt slut" lät det i alla fotobutiker i Stockholm efter att 430EX tagit totalt slut på Canons centrallager.

Enligt uppgifter så har 430 EX varit slut på centrallagren runt om i världen i en månad.

Varför gör Canon inget? Ny modell på gång?

Skulle gärna vilja ha en!

/Carl

Ni som sett den på Expert, såg ni nåt pris också?

Sist jag tittade på Expert ville de ha 3 400:- för den. Kändes lite dyrt då de flesta andra butiker ligger mellan 2 700 och 3 000.

Men eftersom den inte verkar finnas nån annanstans kanske man får bita i det sura äpplet. Behöver en till helgen...

/J

Har fått lite information om att på Måndag (19/2) får Scandinavian Photo in en leverans på 13st, skrev direkt upp mig på en order, bara ett tips!

//Carl

Om du köper en 580ex från B&h i USA så lär priset sluta på ca 3000:- om du slipper tull+moms, helt klart prisvärt!

Om man nu beställer en med engelsk bruksanvisning, hur hittar men en på Svenska?

Kan nån mejla den till mig?

Har letat som en dåre efter 430Ex de senaste dagarna. Jag vill av olika skäl helst inte importera från utlandet.

Nästan inget av de ställerna som nämns i den här länken har inte blixten i lagret. Om man mailar dem får man till svar att de väntar in blixtar om två-tre veckor. Och i vissa fall är redan alla dessa blixtar redan förbokade.

Det fanns endast ETT enda (svenskt) ställe av de tio på nätet som jag kontaktade som hade blixtar på lagret och det var Hegethorn. Dock hade de endast med engelsk bruksanvisning.

Det hela slutade med att jag ringde den lokala fotobutiken. Han hade precis ett enda exemplar kvar. Det blev ett par hundra dyrare men å andra sidan fick jag en trevlig demonstration av blixten och lite tips på tillbehör.

Så nog är det lite svårt att få tag i 430ex, vilket även alla olika försäljare bekräftat. Någon som vet varför?

ANNONS
Götaplatsens Foto