Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 379 kr per år

Annons

Uppgradera minneskort till Canon 400D

Produkter
(logga in för att koppla)

jthuress

Medlem
Hej !

Är det någon mening att uppgradera det långsammare minnet som medföljer kameran till ett som kan hantera 20mb/sek ? Antar att det som medföljer inte kan hantera ens i närheten av den mängden data/sek

Vad jag förstått kan 400an använda full läs- och skrivhastighet på CFI & II, däremot kan du använda snabbare kort, som du kan ha nytta av om du har en kortläsare som stödjer hastigheterna.

//

jthuress skrev:
Hej !

Är det någon mening att uppgradera det långsammare minnet som medföljer kameran till ett som kan hantera 20mb/sek ? Antar att det som medföljer inte kan hantera ens i närheten av den mängden data/sek

Jag gissar att de kort som "följt med" kameran kan variera en del beroende på återförsäljarnas val. Vilket kort är det du har?

Min gissning är att du INTE vinner något på att byta för prestanda vid fotograferingen, däremot kan det gå lite fortare om du sätter det i en kortläsare kopplad till datorn.

Själv försöker jag alltid ha ett extra kort med mig när jag är ute och fotar ifall det ordinarie skulle bli fullt eller strjeka. Att köpa ett nytt kort till din kamera tycker jag alltså kan vara en god idé av andra skäl än just prestanda.

Mvh
Anders

ANNONS
Götaplatsens Foto