Advertisement
Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 379 kr per år

Annons

Uppladnindgsbara 2cr5 batterier !

Produkter
(logga in för att koppla)

Fredrik H

Aktiv medlem
Hittade ett företag som säljer uppladningsbara 2CR5 batterier.Lite dyrt i starten men man bör ju hämta hem det till slut.

70£ för laddare och två batterier, blir väl ca 1000 kr.

Det verkar ju vara en bra grej för oss som använder Canon iallafall, och kanske fler av oss.

Någon som testat och vet om det funkar bra ?

Här är länken

Senast ändrad:
Dessa batterier till D30 & D60, BP-511.
Hur länge håller dom?
Hur många bilder kan man ca?
Är dom uppladningsbara?
Om inte finns det uppladningsbara att få tag i?

TT.

Jo dom är uppladningsgbara, laddare till två batterier medföljer plus att du kan köra kameran på direktström med en kabel.

Jag har för mig att du kan ta cirka 450-500 bilder med dom på en laddning.

Det beror dock lite på om du tar med blixten, och om du kollar på bilderna efteråt i displayen.

Jag tycker att dom funkar helt suveränt.

Förresten Lars, det låter som om du är sugen på en D30, kan rekommendera den varmt.

Har precis som du Eos 5,med 28-105 och 300/4 plus allt annat smått och gott, och ville komma vidare litegrann, kunna fotografera mer och billigare.

Köpte en begagnad D30 för två veckor sedan och är supernöjd med den, fast behåller givetvis femman.

tackar för länken Fredrik. kanske vi kan beställa tillsammans så minskar potot?

EOS 5 här också

och förhoppningsvis en D30 snart..

ANNONS
Götaplatsens Foto