Annons

Utökad besvara funktion vid bildkommentar

Produkter
(logga in för att koppla)

MikSwe

Aktiv medlem
Jag hade gärna sett en funktionen Besvara kommentar direkt kopplad dels till bilden och dels till den som gett kommentaren.
Nu kan man välja att svara vid bilden, men då måste den som lämnat kommentaren aktivt titta på bilden då och då för att se ev respons. Detta innebär att besöksstatistiken blir lite skev och en som lämnat många kommentarer får lägga tid på att besöka redan besökta platser.
Alternativt så kan man välja att besvara direkt till den som lämnat kommentar, men då kan inte andra se och lära av responsen.

Alltså en knapp där jag kan välja besvara vid bild och hos kommentatorn samtidigt vore trevligt och funktionellt.

Jag är inte säker på att jag förstått dig rätt. Men det finns ju redan en möjlighet att bevaka svar på kommentarer. Jag tittar aldrig in flera ggr utan får ett mail om någon besvarat min kommentar och går då in och läser svaret...

Hmm har inte tolkat bevakningsfunktionen på det sättet...Har dock inte heller prövat så jag frågar här i stället :)

Om jag väljer "bevaka kommentar" så uppfattar jag det som att jag bara får ett mail om bildägaren valt att klicka "besvara". Jag kan då via "Din sida" kolla på kommentarssvaret. Men om vederbörande bara lägger till en kommentar direkt på bildsidan så får jag inget mail eller någon länk till "din sida".

Eller
Är det så att om någon lägger en ny kommentar på den aktuella bildsidan så får jag ett mail med en länk?

Rätt eller fel?

Mikael

På ens egen sida står det ju hur många antal svarade bildkommentarer man har, det är väl bara att kolla in där då och då, eller memomera vilket antal det var senast man loggade ut. Så man behöver inte hålla koll på alla bilder man har kommenterat för att se om man fått något svar.

"- fått x svar på givna bildkommentarer" heter länken i ens egen inställningssida eller vad man ska kalla det.

Här är funktionen idag:
"OBS: denna lista visar endast svar på dina kommentarer, där fotografen valt att svara på just din kommenter (med länken Besvara som finns i kommentarslistan på egna bilder). Om fotografen istället lagt in ett svar som en generell kommentar på sin bild syns den inte här."

Min poäng att om den som svarar väljer att svara som en egen kommentar på den aktuella bildsidan så dyker det inte upp i "din sida" (så vida inte bevakningsfunktionen kanske har den funktionen).

Vilket innebär att jag måste jämföra vilka kommentarer jag givit med listan över kommentarssvar och sedan klicka in på alla andra bilder för att kolla om det finns ett svar där.

Jag har iaf aktiverat bevakningsfunktionen så hur den funkar får jag väl se. Vilket fall så skulle jag vilja ha den kopplad till "din sida". Dels för att jag inte ska behöva kolla mailen för att se om jag fått någon respons. Och dels för att det bör finnas en länk som jag kan klicka på direkt istället för att memorera låt oss säga tio mail för att leta upp just de bilderna.

ANNONS
Götaplatsens Foto