Annons

Utförsäljning av 17-40 4L???

Produkter
(logga in för att koppla)
alf109 skrev:
Efter vad jag hört funkar den inget vidare ihop med fullformats sensor, lär bli ganska kraftigt ljusbortfall och kontrastförsämring mot bildkanterna.

Det låter konstigt, jag har läst det omvända (mest på Fredmiranda), att 17-40 är en enastående supervidvinkel på FF. Visst kan kanterna bli mjuka, men titta på 10-22 på en 20D - det är samma sak där.

Jag tror snarare att de som inte behöver super wide och planerar att gå till FF suktar efter 24-105 (vem gör inte det?).

scrappy skrev:
Det låter konstigt, jag har läst det omvända (mest på Fredmiranda), att 17-40 är en enastående supervidvinkel på FF. Visst kan kanterna bli mjuka, men titta på 10-22 på en 20D - det är samma sak där.

Jag tror snarare att de som inte behöver super wide och planerar att gå till FF suktar efter 24-105 (vem gör inte det?).

Kan ju stämma, men i så fall borde det väl vara 24-70 resp 28-70 som såldes ut? Man får väl ändå tro att de som köper ett L-objektiv vet ungefär vad det är dom vill ha? Med tanke på att objektivet tydligen är väldigt skarpt och bra med film och liten sensor så tycker jag att det är konstigt om man väljer att sälja ut detta nu.
/Affe

Senast ändrad:
ANNONS
Götaplatsens Foto