Mankan G
Aktiv medlem
Vette tusan om jag skall berätta detta men jag får väl bjuda på ett gott skratt om än ett dyrköpt sådant.
Jag har funnit bevis på att kamerorna inte skall ligga i kameraväskorna. De skall hänga på axeln eller sitta klistrade mot våra ögon
Jag har inte haft sönder en enda pryl (nästan) när jag har haft kameran urtagen ut väskan. I väskan däremot har jag lyckats med konststycket att knäcka
Jag har funnit bevis på att kamerorna inte skall ligga i kameraväskorna. De skall hänga på axeln eller sitta klistrade mot våra ögon
Jag har inte haft sönder en enda pryl (nästan) när jag har haft kameran urtagen ut väskan. I väskan däremot har jag lyckats med konststycket att knäcka
- 4 - 5 UV filter trots att objektivlocken varit påmonterade. Locken har av någon anledning lossnat i väskan och sedan har filtren gått sönder när jag släpat runt på väskan.
- Ett skyddsglas till LCD på min D2a.
- För en vecka sedan fick jag åka in med min 18-200 sedan VR mekanismen "lossnat" när gluggen låg i väskan. Fråga mig inte hur det gått till men det är tydligen inte helt ovanligt. Nikon har till o med restnoterat reservdelarna
- I går blev det en runda till när jag knäckt min 17-55. Hur i hela friden denna skottsäkra glugg kunde gå av, jo ni läste rätt: gå av... Jag tog upp min D300 med monterad 17-55 ur väskan för att fotografera. AF fungerade inte och vid en närmare granskning så såg jag att objektivet satt snett på kameran. Väl hos Lasses kameraservice så meddelade dom att gängorna för en av skruvarna som håller bajonetten har "försvunnit". Om jag har tur så är det bara bajonetten och den metalring som bajonetten är fixerad i som behöver bytas. Om oturen är framme så är det hela det centrala "röret" som måste bytas ut = DYRT....På något sätt har jag alltså gett kameran/objektivet en sådan smäll att en skruv har dragits ur sina gängor. Tyvärr har jag inget minne av denna smäll så jag kan inte berätta hur det gått till
Senast ändrad: