Annons

Utskriftsproblem

Produkter
(logga in för att koppla)

SGÖ

Aktiv medlem
Måste få hjälp, vad beror detta på, se bilder, skrivaren är rengjord, testutskriften är riktig, har bytt bläckpatroner, men det hjälper inte, skriver ut med Epsons eget utskriftsprogram med deras eget papper, skrivaren är en Epson Stylus Photo R 1800, vad finns det att göra, skrivaren är bara ett år, verkar för tidigt att slänga.
MVH SGÖ

Bilagor

• färgproblem as.jpg
    färgproblem as.jpg
    64.3 KB · Visningar: 458
En bild till, kolla halsen dit pilen pekar

Bilagor

• färgproblem madde.jpg
    färgproblem madde.jpg
    66.8 KB · Visningar: 453
SGÖ skrev:
Måste få hjälp, vad beror detta på, se bilder, skrivaren är rengjord, testutskriften är riktig, har bytt bläckpatroner, men det hjälper inte, skriver ut med Epsons eget utskriftsprogram med deras eget papper, skrivaren är en Epson Stylus Photo R 1800,
En riktigt bra skrivare så det ska inte vara något problem med den. Ser ut som du fått för mycket bläck på bilden. Har du valt rätt mediatyp i utskriftsprogrammet?

Stefan

Kör med Epsons egna papper och rätt media, detta är utskrivet på Premium Glossy, det är bara den gula färgen som krånglar.
SGÖ

SGÖ skrev:
Kör med Epsons egna papper och rätt media, detta är utskrivet på Premium Glossy, det är bara den gula färgen som krånglar.
SGÖ

Varför tror du att den gula färgen krånglar? Det ser ju inte ut så på dina utskrifter.

Stefan

Ok kanske gulgrön, övriga hudtoner och kläder blir riktiga, men om man kollar håret på första bilden så lyser det riktigt om kanterna på håret nästan som norrsken, den andra bilden ser halsen ut som det grötat sig, jag har skrivit ut med Epsons eget utskriftsprogram och det har fungerat tidigare, bilderna blir helt riktiga när jag skriver ut dom med min Canon ip5000.
SGÖ

Tycker det ser ut som när jag glömmer att sätta att färghanteringen hanteras av Photoshp eller LR och inte av skrivaren. Jag har också en R1800.

Men det blir likadant om jag skriver ut med Epsons eget skrivarprogram, har alltid blivit bra innan, något måste ha hänt. har en provversion av Cs3 Extender, om det kan vara något som påverkat färgprofilen på något vis.
SGÖ

Har följt alla anvisningar för utskrift, de du hänvisade till och de som står i Scott Kelbys bok för utskrifter, som är likadana, men det hjälper inte, blir fortfarande gulaktigt i luggen på håret.
SGÖ

Har testat olika epsonprofiler för det pappret jag skriver ut med,alltså epsonprofiler för premium glossypapper.eftersom det blir rätt i Canonskrivaren bör problemet ligga i Epsonskrivaren.
SGÖ

Har gjort allt som går för att rengöra skrivarhuvudet, har kört rengöring, har kört Auto Head Cleaning, och utskriftsresultatet blir riktigt.
SGÖ

Någon mer som kanske har en lösning, alla tips tages emot, många bäckar små.
SGÖ

Jag har haft en R1800, men har redan glömt det mesta förutom att jag var väldigt nöjd med utskrifterna.
Har en känsla av att det handlar om profil.
När du låter PS hantera utskrifterna måste du kunna välja rätt profil till det papper du valt och till din skrivaretyp, annars blir det fel.
Vilken profil använder du? Vad heter den?
Prova att låta skrivaren hantera utskriften och se om det inte blir bättre.

ANNONS
Götaplatsens Foto