Jag läser alla dessa trådar om Photoshop, och det slår mig: Är det bara jag som använder och tycker att ACDSee Pro är helt underbart?
För priset av Elements får man ACDSee Pro programmet, som kan allt (iaf nästan) som Elements kan och dessutom är på samma gång en utmärkt bildvisare med stöd för helskärmsvisning, fullt sökbar databas inkl. alla exif parametrar, samt klarar RAW bilder.
Ok, det går inte att använda maskar/layers i delar av bilden på samma sätt som i PS, men om man behöver göra det så tycker jag att man (eller kameran

har misslyckats från början. "Vanlig" bildbehandling som exponering/vitbalans/färg/kontrast osv är inga problem att göra.
Har testat Elements 7 och för det första gillade jag inte att man inte kunde bläddra i kataloger med bilder med mindre än att man importerade bilderna i en katalog först, det slipper man i ACDSee. Det underlättar att hitta/titta på bilder även de som inte är katalogiserade.
Jag använder som sagt inga avancerade funktioner för bildbehandling, men för vanlig amatörbildbehandling, så finns alla de nödvändiga funktionerna i programmet.
Skulle vilja höra vad ni som har testat/använt ACDSee tycker och vad ni har för/mot det, för mig är det ett fullt tillräckligt program att bearbeta mina NEF bilder från min Nikon D80