fredrik_bt
Guest
Jag är sugen på att skaffa en Power Mac istället för min sega bärbara två år gamla dell. Bland annat vill jag köra aperture och lite mer snabbhet i Photoshop, Indesign och Flash och så vidare vore inte helt fel heller. Frågan är om man bör vänta tills det att Power Mac kommer med Intelprocessorer istället. Det kan väl ta ett tag med tanke på att de lanserade en ny version (quad) av Power Mac nyligen. Det skulle ju inte löna sig att lansera en ny version om uppföljaren skulle komma i början av 2006.
Jag skulle vilja höra tankar om vad ni anser om idén att inte vänta till Intelprocessorerna har kommit och skaffa en Power Mac. Det skulle inte bli aktuellt förrän i början av nästa år eftersom jag precis köpte en kamera och måste jobba ihop rejält med pengar (25000 ex moms) innan jag kan slå till. Vad kommer skillnaderna i prestanda och pris bli när Intelprocessorerna ersätter och framförallt när kommer de ersätta IBM-processorerna i Power Mac?
//Fredrik
Jag skulle vilja höra tankar om vad ni anser om idén att inte vänta till Intelprocessorerna har kommit och skaffa en Power Mac. Det skulle inte bli aktuellt förrän i början av nästa år eftersom jag precis köpte en kamera och måste jobba ihop rejält med pengar (25000 ex moms) innan jag kan slå till. Vad kommer skillnaderna i prestanda och pris bli när Intelprocessorerna ersätter och framförallt när kommer de ersätta IBM-processorerna i Power Mac?
//Fredrik