Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vänta på CS5?

Produkter
(logga in för att koppla)

Alle02

Aktiv medlem
Jag såg på Adobes hemsida att CS5 släpps den 12 april, jag står precis på väg att köpa CS + LR till företaget.
Ska jag utnyttja Adobes rabatt på 30% på LR2 när man köper CS4 samtidigt, eller ska jag vänta och köpa CS5?
Och är det någon som vet när LR3 släpps?

Innehåller CS5 någon nyhet som du är i behov av? Om inte kan du ju köpa nu. Många kör gamla, gamla versioner av PS och det funkar jättebra. Tipset är att gå igenom dina behov och kolla specifikationen på CS5 och se om den innehåller något oumbärligt jämfört med CS4.

Om du inte har jättebråttom kan du ju vänta in CS5, kul att ha det senaste om man nu ska betala så mycket pengar. Den släpps ju om tre veckor ungefär så det är ju inte så lång tid.

Skillnaden mellan LR2 och LR3 kan dock kanske vara större men det vet jag inget om.

Fotar du med systemkamera ska du vänta på båda.

Sen kan det ju iofs bli som så att alla rabatter du kan få just nu är ungefär samma som uppgraderingspriset sen (gissar på ca 1000kr för LR3 och 3000kr för PS). Då kan du ju handla nu, Photoshoppa nu, och ändå haft samma kostnader.

Fotar du med systemkamera ska du vänta på båda.

Sen kan det ju iofs bli som så att alla rabatter du kan få just nu är ungefär samma som uppgraderingspriset sen (gissar på ca 1000kr för LR3 och 3000kr för PS). Då kan du ju handla nu, Photoshoppa nu, och ändå haft samma kostnader.

Använder främst Canon 50D, har även en 350D - både studio och "on location" samt för familjealbumet.
Jag är nog inne på att vänta in CS5....tror jag.

Om jag förstått saken rätt så ska CS5 paketet visas upp den 12:e april men släpps inte denna dag, utan lär komma kort därefter. LR3 skulle jag gissa på släpps i början av sommaren.

Är i liknande sits när det gäller LR, men hur är det? Brukar man inte få rabatt på uppgradering omman köpt en "gammal" version strax innan dennya släppts?

CS5 har nåt alldeles nytt som heter Content Aware Fill. Sök på YouTube. Det är värt att vänta på!

Har dom sagt nu att det verkligen kommer i CS5? Är väl inte alltid som alla nyheter kommer i nästa version eller...

Citat från Moderskeppets CS5-site http://csnext.se/
Lägg till, ta bort, reparera! Enklare och utan skarvar. Det är målet med verktyget Content Aware Fill som Adobe visar upp i filmen ovan. Verktyget känns avsevärt vassare än det redan idag vassa Healing Brush och Patch Tool. Spännande.

Som vanligt med Adobes Sneak Peeks så utlovas inte när detta verktyg ska finnas i ett framtida Photoshop.

ANNONS
Götaplatsens Foto