Annons

Vad är detta för tillbehör?

Produkter
(logga in för att koppla)

christianhylse

Aktiv medlem
hej,
fick detta tillbehör som bonus
när jag nyligen köpte en systemkamera,
en Minolta 5000 plus ett gäng objektiv,
men vad sjutton är det för nåt?

någon som vet?

ser ut som någon form av stativ, men jag har absolut ingen aning.

(jag skulle ha lagt till en bild här,
men det funkar ALDRIG när jag lägger till bilder trots att de är mindre än 300x300pixlar.
Vansinne. Och det är också därför jag aldrig lägger ut några bilder på "min sida" här på Fotosidan.)

EN BILD kan laddas ner HÄR:
http://www.yousendit.com/download/QyioeN4Hz4M=

och
HÄR:
http://www.yousendit.com/download/QyioeACtkY8=

Senast ändrad:
Jag skulle tro att det är en arm för att montera blixt på sidan av kameran (eng. "flash bracket"). Blixten anslutes sedan med kabel från blixtskon eller en PC-kontakt på kameran. Stavblixtar fästes ofta med sådana. I sitt enklaste utförande är det bara en metallplatta med hål i som stativskruv dras igenom och fast i kamerans samt blixtens stativgänga.

Mer avancerade har gångjärn för att man ska kunna skjuta i porträttformat och att blixten fortfarande är vid sidan om kameran.

Angående uppladdningsproblem: MinoltaTillbehör.jpg är lite för stor i filstorlek (104K) förutom att den överskrider 400x400 pixelsgränsen. Använd "Spara för web" i Photoshop/Elements eller liknande funktion i ditt bildbehandlingsprogram för att få bättre kontroll över storleken.

Fotosidan har begränsning på filstorlek, bilddimensioner och filformat för uppladdning i forumen.

Du kan inte ladda upp dina bilder för att du gör dem för stora i kilobyte mätt. Max 50 kb är det som gäller, så du måste komprimera hårdare.

Ser ut som om det skulle kunna vara en blixtskena på bilden.

japp.. tycker också det ser ut som någonting som håller fast en blixt en bit ifrån kameran... kanske ett tillbehör du skulle använda? bilden kan vara den sämsta i manna minnen! ;)

ha-ha, bilden är tagen med en gammal Olympus
och inte alls genomtänkt. Trodde inte det här var en bildtävling ;)

en blixt (Minolta AF 1800, mycket enkel blixt) ingick förresten, men det känns inte som att detta tillbehör ska vara till blixten.

Men ok,Max, såg ditt inlägg först nu
och det stämmer kanske. Ja, ja, slänger eller säljer den. Tror ej jag har någon nytta av den till min Dynax 5D.

och...hmm. hade helt missat det här med 50kb, sorry.

ANNONS
Götaplatsens Foto