Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Vad är skillnaden Minneskort
- Trådstartare MamsTrams
- Start datum
Peterus
Aktiv medlem
Jag ska köpa minneskort till min Canon 500 D. Jag vill ha 8 GB, så när jag ska beställa så står det:klass 4, resp klass 10. Vad betyder det? Vilket ska jag ta?
TAck snälla för alla svar
Det är helt enkelt överföringshastigheten på kortet.
Class 4 4 MB/s
Class 10 10 MB/s
Ju snabbare desto bättre.
Kolla dock i manualen vad Din kamera klarar att skriva.
Edit: För att filmningen ska fungera vill de att Du använder Klass 6 och över
Gucco
Avslutat medlemskap
Klassen anger hastigheten kortet kan lagra bilder när du fotograferar.
Klass fyra är långsammare än klass 10 ex.
Kameran buffrar när den skriver många bilder till minneskortet(du kan inte ta bilder under tiden), vill du ta en serie snabba bilder bör du köpa ett kort med hög skrivarhastighet.
Det är särskilt när du fotograferar i RAW kameran kan stanna upp då storleken på bilderna är större.
Jag köper gärna kort som klarar åtminstone 30mb/sek (klass 10)
Nu kommer allt fler kort, med betydligt snabbare skrivarhastighet...
Klass fyra är långsammare än klass 10 ex.
Kameran buffrar när den skriver många bilder till minneskortet(du kan inte ta bilder under tiden), vill du ta en serie snabba bilder bör du köpa ett kort med hög skrivarhastighet.
Det är särskilt när du fotograferar i RAW kameran kan stanna upp då storleken på bilderna är större.
Jag köper gärna kort som klarar åtminstone 30mb/sek (klass 10)
Nu kommer allt fler kort, med betydligt snabbare skrivarhastighet...
Gucco
Avslutat medlemskap
www.itsajten.se säljer Lemans minneskort, prisvärda kort.
http://www.itsajten.com/sv/artiklar...secure-digital-2/mustang-lemans-sdhc-8gb.html
http://www.itsajten.com/sv/artiklar...secure-digital-2/mustang-lemans-sdhc-8gb.html
Gucco
Avslutat medlemskap
8gb
Ja 8GB är en lagom storlek på kortet, jag följer Scott Kelby´s råd och använder många små kort och inte ett stort (iof rekommenderr han 4GB... men det är ett gammalt råd). Skulle ett kort sluta fungera, har du inte förlorat allt. Lemans fungerar alltid, jag har inte haft några problem med kortet.... och till det priset kan du köpa flera
Ja 8GB är en lagom storlek på kortet, jag följer Scott Kelby´s råd och använder många små kort och inte ett stort (iof rekommenderr han 4GB... men det är ett gammalt råd). Skulle ett kort sluta fungera, har du inte förlorat allt. Lemans fungerar alltid, jag har inte haft några problem med kortet.... och till det priset kan du köpa flera