Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Vad är skillnaden
- Trådstartare robbjo
- Start datum
FlyerOne
Aktiv medlem
Det fanns naturligtvis inget som helst kritiskt i mitt konstaterande, jag tyckte bara att det var lite ovanligt. 
Men det är klart att hittar du vad du söker ändå, så finns det ju ingen anledning att babbla en massa i forumen här. Det finns ju snarare en och annan här som borde ta efter din filosofi...
Står den här produktkoden på objektiven eller enbart på kartongen de kom i? Det kan ju vara så att Tamron vid något tillfälle har funnit det vara praktiskt att lägga till en bokstav för att skilja de olika fattningarn åt. Ifall det numera finns även beteckningar som A09N, A09S eller nåt. så torde min tanke kunna stämma.
.
Men det är klart att hittar du vad du söker ändå, så finns det ju ingen anledning att babbla en massa i forumen här. Det finns ju snarare en och annan här som borde ta efter din filosofi...
Står den här produktkoden på objektiven eller enbart på kartongen de kom i? Det kan ju vara så att Tamron vid något tillfälle har funnit det vara praktiskt att lägga till en bokstav för att skilja de olika fattningarn åt. Ifall det numera finns även beteckningar som A09N, A09S eller nåt. så torde min tanke kunna stämma.
.
netis
Medlem
Hej, Vad är det för skillnad mellen ett Tamron 28-75 modell A09 och den som heter A09P
Jag har en teori...på Tamrons hemsida under FAQ finns följande fråga fast om Nikon:
What is the difference between the N and NII for Nikon mount models?
Svaret:
They all used to be N lenses, when the AF was driven by a motor inside the camera, not inside the lens. However, recently the AF motor has been integrated into the NII lens itself. As the aperture is controlled by the camera, the aperture ring has also disappeared from the lens. All future lenses will have a built-in AF motor, so it has been decided to standardize the names of all lenses with a built-in AF motor as "N", starting with the B008 released in December 2010.
Skall man gissa att de gjort samma över hela serierna så för din Pentax blir tillägget ett P.