Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vad för objektiv om man bara skall ha ett?

Produkter
(logga in för att koppla)
Jaja, vi äro alla olika;-) Jag är mer minimalistisk av mig, vilket innebär att jag helst har EN bra grej än flera halvbra. Jag står inte ut med att ha massa produkter som alla gör ungefär samma sak. Däremot lägger jag gärna ganska mycket på en enda rejäl grunka. Jag är till exempel på väg att uppgradera till D200, men jag skulle aldrig drömma om att behålla D50:n, även om jag har råd.

Måste ju säga att om jag hade en D200 som kostar en förmögenhet skulle jag nog aldrig våga ta ut den och fota med! Likadant som att jag nog skulle ha svårt för att lira på en LP Custom, den känns för dyr på något sätt!

Så jag skulle t.ex. lätt hellre ha två MIJ teles för 5000:- styck än 1 Fender tele deluxe modell!

Är jag skum? Kanske ;P

Taka skrev:
Måste ju säga att om jag hade en D200 som kostar en förmögenhet skulle jag nog aldrig våga ta ut den och fota med! Likadant som att jag nog skulle ha svårt för att lira på en LP Custom, den känns för dyr på något sätt!

Så jag skulle t.ex. lätt hellre ha två MIJ teles för 5000:- styck än 1 Fender tele deluxe modell!

Är jag skum? Kanske ;P
En D200 kostar inte så mycket mer än en D50 och en K100D. Sen lär den ju hålla avsevärt bättre än någon av dessa, så jag förstår inte riktigt resonemanget;-)

Gitarrer är lite annorlunda tycker jag. Man kan ha flera om de skiljer sig mycket, men inte skulle jag ha två av samma eller väldigt lika modeller. Det känns fullständigt meningslöst och ett slöseri med pengar. Om man då inte behöver en för backup, vilket också gäller kamera förstås.

Ha! Två D50 kanske hehe

Nej, så störd får jag inte bli ;)

men faktum är ju att K100D har bildstabilisator.

Fan jag är sugen på en liten också, typ Ixus 60 :p

Jag citerar en annan fotonörd ;)

"My weapon of choice on jugement day"

Vi pratar om Nikkor AF-S 70-200/2.8 VR. Det bästa, mest mångsidiga objektiv jag använt! Underbart!

ANNONS
Götaplatsens Foto