Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vad tycker ni om gamla D2H?

Produkter
(logga in för att koppla)

Sture E.

Aktiv medlem
Funderar på att skaffa en till min grabb, men först vill jag gärna höra både ris och ros från er som använt den ett tag.

Jag har ägt efterföljaren D2Hs, och det var en helt suverän kamera, dess 4mp sensor tar kanonfina bilder som går att dra upp till A3 utan problem, sen är det en fröjd att editera dom små kvalitets filerna.

Kameran är byggd som en tanks, är blixtsnabb och har Nikons bästa autofokussystem Cam 2000, jag håller det för att vara bättre än det nya, i allafall det som sitter i D300.

Det enda problem som kameran dras med är att den endast har 4mp, vill man göra stora utskrifter så är den inte det bästa valet, men nöjer man sig med A4 utskrifter så är den kanonbra, sen ligger den efter dagens bästa brusmässigt, speciellt D2H, D2Hs var bättre, men ändå långt ifrån dagens standard.

/kent

Byggkvalité och snabbhet var anledningen till att jag skaffade en, och jag gillar den bättre för varje dag som går. Att den är tung tycker jag inte är ett minus egentligen, men efter ett par timmar kan man vara mör i både armar och nacke.

Vill man ha något man kan ta med ut i skogen och dräpa småvilt med, och samtidigt fotografera så rekommenderar jag den absolut. Vill man ha en lätt kamera som medger gigantiska utskrifter så ska man nog leta vidare.

ANNONS
Götaplatsens Foto