Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vad tycker ni om min nya fotograf-hemsida?

Produkter
(logga in för att koppla)

Istvan84

Aktiv medlem
Håller på att designa en ny hemsida för att försöka få lite fotojobb. Den är verkligen inte klar ännu, och många fler bilder ska upp. Men vad tycker ni änsålänge? Funkar det?

Samt är det något som fattas? Något som ska bort? (Kanske nån bild inte är tillräckligt bra)

Tacksam för eran tid!

MVH
Istvan

Laddar lite väl långsamt, det var på håret att jag orkade vänta.
Men när den väl gått igång fungerar den bra.

Jag tycker att den bygger lite för mycket på bredden, kräver ett enormt brett webbläsarfönster för att bilderna inte ska bli pyttesmå. Kanske kan du ha texten som står vid sidan av ovanför eller under istället?

Fantastiska bilder!
Långsam laddning. Svårläst, röd och vit text på svart botten ser hemsnickrat ut.

Min första spontana tanke blev: Har du en registrerad firma? Vill man sälja till företag är det nästan en förutsättning tycker jag.
Om svaret är att du har det, lyft då fram detta och poängtera att du i så fall har F-skattesedel. Annars kan jag hålla med om det som sagts.
Snygga bilder!

Tackar så mkt för svaren.

Tråkigt att höra att det är segt.. på min dator går det snabbt, och även på tjejens. Så vet inte riktigt vad det kan bero på iom ja använder mig av Zenfolios egna plattform..

Jelu, tycker du det bygger så mkt på bredden, den är ju satt så att den automatiskt ska anpassa sig till den skärmen man sitter på, så på min 24":are på 1080p är de fortfarande stora fina bilder, men inget som är "utanför" och på min bärbaras lilla 14" med mkt lägre upplösning så anpassar bildstorleken å allt sig efter webbfönstret. Men har märkt att använder man sig av en senare Win Explorer så ser allt förjäkligt ut. Vilket är tråkigt.

16517. Tycket du det var svårläst? Fasiken jag som trodde ja fått till de hyffsat, men kan man fråga va du har för webbläsare? För på min föräldrars dator med näst nyaste explorer såg texterna ut som skit, och när jag öppnade upp samma sida fast i firefox så såg allt bra ut. Irriterande!

Casting, ingen enskild firma, men tänkt köra genom frilansfinans. Iom sidan inte är klar ännu och jag itne visat de för några kunder ännu så har jag inte riktigt skrivit klart det på ett bra sätt. Vet inte riktigt vad man ska skriva om man kör genom frilans finans. Tänkte kanke det var lättar att säga sånt över telefon eller framtida möten/intervjuer.

Glädjer mig iaf att ni gillade bilderna :)

MVH
Istvan

Blandat språk

Tycker den ser bra ut i stora drag men det skulle vara enhetligare om du körde på antingen engelska eller svenska.

/Fred

Tack för det Fred, glömde av detta, iom original plattformen är på engelska måste man ju byta om allt sånt i flera olika steg.. Tack för att ni tar er tid!

MVH
Istvan

Jättefina bilder

Hej Istvan.

Grattis till jättefina, spännande bilder som går mycket bra fram på min stora skärm (22"). Texten på sidan kommer också med men kunde vara tydligare. Kanske bättre lägga den nedanför bildytan. Vit text funkar bra men den röda tycker jag du ska byta ut mot något som kontrasterar mer mot bakgrunden. Programmet var på min dator (Mac) ej alls långsamt. Kom genast in och bilderna växlade snabbt och elegant. Lycka till med fortsättningen.

För mig så ser allt fint ut också! Har en 22" skärm och tittar via chrome. Möjligen att texten till höger på startmenyn kunde varit skriven i fet stil, den känns lite smal och ihop tryckt.
Riktigt fina bilder också, kul då man känner igen vissa platser där man själv varit. Ex kapellet vid lake tekapo, och alla dessa lupinerna på stranden vid samma sjö. Men jag måste bara fråga, glaciärbilden vart är den tagen? Ser ut som vid Franz josef. När jag ser dina bilder så känner man bara vad man längtar tillbaka till Nz, detta fantastiskt vackra land.

Snyggt jobbat!

Jelu, tycker du det bygger så mkt på bredden, den är ju satt så att den automatiskt ska anpassa sig till den skärmen man sitter på, så på min 24":are på 1080p är de fortfarande stora fina bilder, men inget som är "utanför" och på min bärbaras lilla 14" med mkt lägre upplösning så anpassar bildstorleken å allt sig efter webbfönstret. Men har märkt att använder man sig av en senare Win Explorer så ser allt förjäkligt ut. Vilket är tråkigt.

MVH
Istvan

Jag menade inte att det hamnade utanför, utan att det blev litet. Utan text på sidan av blir bilderna större utan att man behöver ett jättestort webläsarfönster.

Jag har också en högupplöstskärm men ser ingen poäng i att slösa bort hela ytan med en webbläsare i fullskärm när jag kan få plats med flera fönster istället.

Laddningstiden är en förstagångsgrej, sedan ligger det i cachen. Testa ladda om från början så märker du nog vad vi menar.

Tack så jätte mkt alla för era kommentarer och att ni orkade ta er tid! Uppskattas verkligen!

Nu har jag ändrat om lite på sidan, och det finns fler bilder. Dock ändrade jag inte layouten på sidan så att texten hamna nedanför, och det är av anledningen, jag vill att första sidan ska vara så kort som möjligt, helst av allt vill jag att den ska täckas helt på webbläsaren utan att man ska behöva scrolla ner något.

Ändrade även språket, men på vissa ställen så hittar jag verkligen inte hur man ändrar till svenska.. Verkligen irriterande, så jag får kontakta deras kundtjänst helt enkelt.

Upplevde med idag för första gången att det var ruskiigt segt. Hoppas bara det var en temporär sak!

MVH
Istvan

Jag förstår inte riktigt sökfunktionen? Vad ska man söka på?

Se bra ut annars. Kanske att man vill ha lite mer info på förstasidan, lite om företaget och att du har f-skatt.

Jag instämmer i berämmet av bilderna. Mycket bra.

Däremot gillar jag inte vit text på mörk (nästan svart) botten. Svart text på vitt eller ljusgrått är mer lättläst.

Laddar väldigt långsamt, kommer på mig själv att bli irriterad över all väntan. Fina bilder, synd att de tar sån tid att få fram :( Sitter på en 100 mbits lina så det borde inte vara så långa laddtider som det är.

Alldeles för seg. Sitter med 25 Mb/s och första gången jag gick in tog det minst 45 sekunder innan man såg något överhuvudtaget. Ytterliggare 20 sekunder senare kunde jag se den första bilden.
Många potentiella kunder lär inte ha samma tålamod som jag. Nu när jag trycker på F5 tar det exakt 6 sekunder att ladda in sidan igen. (Den ligger antagligen cachad någonstans.)
Jag har själv svårt för flash-byggda sidor, en del har flash avstängt (eller vet inte hur man uppdaterar det) och de lär inte se en enda bild.

Jag kan nog tycka att hela sidan går ovanligt trögt när man väl är inne. Från klick till att se bilden tar det ca: 10 sek. Att byta sida går dock lika snabbt som vanligt.

Jättelångsam, inte bara när man går in utan också när man klickar runt. Jag har 100/100mb/s.

Fina bilder.

Typsnittet lite för litet för att kunna läsas lätt.

Blandat språk.

Kräver flash, nuförtiden görs sånt här med javascript. Blir snabbare av det också.

Jag körde förstasidan genom w3c-valitatorn och det var 20 fel vilket är mycket på en så liten sida.

Du kan inte berätta för en kund vilken apparat de behöver för att se din reklam: "Denna sida ses bäst på en högupplöst, ljus & kontrast-stark skärm"! Om inte reklamen går fram ändå, har du misslyckats i din marknadskommunikation.

Varför står inte ditt namn under kontaktinfo (som benämns "Contact Info". Blanda inte språk!)?

"Om mig" börjar som en kontaktannons. Det imponerar nog inte på en företagskontakt. Inte ens där står ditt efternamn! Verkar skumt...

"frilans fotograg" heter "frilansfotograf".

"Jag tar mig an jobb från både företag och privatpersoner, är bosatt i Borås, så jobb inom 10 mil från Borås går alltid utmärkt."
borde vara
"Jag tar mig an jobb åt både företag och privatpersoner. Jag är bosatt i Borås och jobb inom 10 mil från Borås går utmärkt."

Om bildernas kvalitet kan jag inte uttala mig.

Se till att du inte framstår som en amatör genom ett klantigt språk!

Per.

PS. Vad ska man med sökfuntkionen till, har du tänkt dig? Den verkar inte hitta något; inbte ens ordet "borås" hittade den... Ta bort! DS

ANNONS
Götaplatsens Foto