Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 379 kr per år

Annons

Var köpa EOS 450?

Produkter
(logga in för att koppla)

transalp-01

Aktiv medlem
Jag tänkte köpa en EOS 450. Var hittar jag bäst pris? Bor i Stockholm men antar att postorder är billigast. Vad har ni för förslag? Vågar man köpa från Tyskland? Vad skall man i så fall tänka på för att få garanti som funkar i sverige? Tacksam för alla goda råd.

åhhhh,

Snälla, kan vi inte göra den här tråden till en vs. tråd också:)

Jag börjar:

Varför Canon?

Hepp

Adam

transalp-01 skrev:
Tyvärr är frågan inte bara var det är billigast. Jag vill även veta att jag får kameran inom rimligt tid samt att det finns någon att ringa om något krånglar. Vill alltså veta vilka billiga ställen som funkar.

Hur lång tid är rimlgig tid?

Rimlig tid? Tja en 3-5 dagar är väl OK.

Att jag funderar på att gå från Wannabe-hus till leksakshus är att jag tycker att EOS 450 känns rätt bra. Betydligt trevligare än föregångarna. Är osäker om 40D ger mig så mycket mer att det motiverar pris skillnaden. Men går 40D att hitta till riktigt bra pris börjar det bli intressant. Budgeten är lite begränsad för tillfället och min EOS 10D är slut...

På Cyberphoto

Akutbeställde från dem inför semestern då den kamera jag köpt från TBH.SE var en DOA och de inte ville hantera problemet. Snabb och bra service (Cyberphoto) klockren leverans och svarade vänligt på alla frågor.

/L

Oavsett om det blir 450D eller 40D så brukar brittiska www.warehouseexpress.com ha bra priser. Runt 5000 kr för 450D. Ganska många här på FS har beställt från dem -- det finns några trådar där eventuella problem diskuterats.

Cyberphoto är snabba på att leverera! Och jag fick dessutom en bounty på köpet=)

rekomenderas starkt!

www.dustinhome.se levererar också snabbt som blixten, och jag har aldrig haft problem med deras kundtjänst. Dock ingår ingen choklad i paketet, men i det här fallet var det ju dryga 140-lappen billigare (inkl frakt).

Jag har god erfarenhet av både cyberphoto.se och scandinavianphoto.se också. Är det fler tillbehör du ska köpa så kan du ju jämföra vad allt kostar sammantaget på några olika ställen.

Kungsholmsfoto ligger i Stockholm och har ofta billigare priser än nätbutikerna när det gäller Canon.

Jag har inte kollat på just 450D, men jag tidigare har de varit billiga nog för att kollas upp.

Robin Gyllander skrev:
Ta det inte så hårt det är en kamera jag snackar om, inte din fru. ;-)

Fotostuderande, a tjena, nu tar dom in vad som helst tydligen. Börja sälja skor eller nåt, för fotografi har du ingen koll på.

Jag köpte på Kameraexperten. Beställde i tisdags och kameran fanns att hämta ut på onsdagen. Bra pris och snabb service. Dock ingen svensk manual men 3 års garanti.

transalp-01 skrev:
Jag köpte på Kameraexperten. Beställde i tisdags och kameran fanns att hämta ut på onsdagen. Bra pris och snabb service. Dock ingen svensk manual men 3 års garanti.
I Sverige har man alltid tre års garanti, oavsett vad butiken säger. Bara en liten parentes :)

Till trådskaparen: På prisjakt hittar förrutom bl.a. produktrecensioner även omdömen på butikerna, kan vara värt att ta en titt på. Ger en liten hint om hur seriös butiken är. Rekommenderas

/Pär

ANNONS
Götaplatsens Foto