Annons

Var köper jag stativskruv 1/4

Produkter
(logga in för att koppla)

Ludwigdahlgren1

Ny medlem
Hej, köpte en L-bracket men fick ej med någon skruv. Nu undrar jag vart jag kan hitta en som inte kostar typ 120 spänn. Vart jag kan få tag på en eller om någon hör har en över.

Mvh ludde
 

pdahlen

Aktiv medlem
Iaf inte 120:-, du hittar säkert något annat kul så du kommer till fri frakt


Annars kan man nog hitta en vanlig skruv på typ biltema för några kronor
 

fotobollfoto

Aktiv medlem
Om du skickar ett PM till mig med din adress kan du få en gratis.
/Tommy L
Varför kan man inte klicka ”gilla” många gånger? 😜


Vi borde kanske ha en sådan hylla här på FS som man har med gamla böcker och DVD:er på jobbet. Låna, ta, eller lägg hit det du vill.
Det finns nog mycket smått och gott hemma i skåpen som är för fint för att slänga men inte värt att sälja.
 

apersson850

Aktiv medlem
Märkliga huvuden och sånt hör ju kameravärlden till. Annars är det alltså UNC 1/4" som gäller. Egentligen är stativgängan en Withworthgänga, men sådana finns knappt längre, och UNC (UNified Coarse) är tillräckligt lik.
Dock finns inte skruv med hebreiska mått hos Biltema.
 

SportSkjutaren

Aktiv medlem
Märkliga huvuden och sånt hör ju kameravärlden till. Annars är det alltså UNC 1/4" som gäller. Egentligen är stativgängan en Withworthgänga, men sådana finns knappt längre, och UNC (UNified Coarse) är tillräckligt lik.
Dock finns inte skruv med hebreiska mått hos Biltema.
Gällande det här med Withworthgänga är faktiskt en sanning med modifikation!
Standarden för fotoutrustning ändrades till UNC för ett antal år sedan. (Kommer inte ihåg exakt när).
För övrigt så kan jag rekommendera följande järnhandel som har UNC-bultar m.m. i lösvikt: https://verktygsboden.se
 

fotobollfoto

Aktiv medlem
Märkliga huvuden och sånt hör ju kameravärlden till. Annars är det alltså UNC 1/4" som gäller. Egentligen är stativgängan en Withworthgänga, men sådana finns knappt längre, och UNC (UNified Coarse) är tillräckligt lik.
Dock finns inte skruv med hebreiska mått hos Biltema.
Vet inte vad du menar med Hebreiska mått, men det finns UNC-skruv på Biltema! Fast de kallar dem för bult, och de måste köpas flera olika samtidigt i en låda.

 

Ventures

Aktiv medlem
Vet inte vad du menar med Hebreiska mått, men det finns UNC-skruv på Biltema! Fast de kallar dem för bult, och de måste köpas flera olika samtidigt i en låda.

Betydligt mer än 120 kr. :)
 
ANNONS