Annons

Var köper ni begagnat i Sverige (eller Europa)?

Produkter
(logga in för att koppla)

morgan_klang

Aktiv medlem
När jag bodde i England köpte alltid mina prylar på https://www.mpb.com och jag såg nyligen att dom öppnat i EU nu också (PGA Brexit gissar jag).

Eftersom jag har aldrig köpt genom deras EU site undrar jag vad det finns för alternativ, vet in andra pålitliga ställen?
Var köper ni själva begagnat normalt, antingen i Sverige eller Europa?

PS. Jag har absolut inte någon dålig erfarenhet av MPB, snarare motsatsen, jag tycker dom varit fantastiska, men jag vill ändå veta vad för alternativ som används normalt i Sverige.

Tack på förhand.
 

Michael Johansson

Aktiv medlem
Foto Mundus i Tyskland har jag både köpt och sålt genom. Fick bra inbytespris nyligen när jag köpte ett nytt Sony 1,8/14 mm. Du hittar dem här.

Jag har också köpt och även bytt in hos Cyberphoto samt köpt (och sålt) via FS så klart.
 

Miniseven

Aktiv medlem
Nollnitton foto har jag köpt av flera gånger och blivit jättenöjd. Han köper även in utrustning som du inte behöver längre. Lämnar även garanti.
 

Herr_Berg

Aktiv medlem
De bästa kapen har jag gjort på Facebook Marketplace, där finns det störst chans att hitta folk som inte har en aning om vad de säljer. Annars, Blocket och Tradera. Har även köpt här på FS.
 

Oförbätterlig

Aktiv medlem
Fotosidan.
Jag köpte ett 70-200/2,8 här i veckan. Det var så bra packat att att jag fick ihop en hel kasse med bubbelplast och skumplast när jag packade upp det.

Jag skulle vara orolig att folk som inte vet vad de säljer hanterar grejorna fel eller packar dom dåligt. Det skulle inte heller kännas bra för mig att "lura" någon genom att köpa något för mycket lägre pris än det egentligen är värt.
 

L-G

Aktiv medlem
Har testat Kamerastore i Finland


och de var helt OK. Sålde även till dem när de var i Stockholm i juni förra året.
 

lonian

Aktiv medlem
Tradera. Handlar sällan begagnat från butik då det sällan är bra begagnat priser.
Men annars E-infinity om det ska vara nytt till begagnat pris.
 
Senast ändrad:

LAHO

Medlem
Kameradoktorn, Birger Jarlsgatan, Stockholm. Ger 6 månader garanti på begagnat. Har alltid varit nöjd med de köp jag gjort där.
 

ankarback

Aktiv medlem
Tradera, Blocket, E-bay, Cyberphoto. Finns fler men det är väl där jag brukar kolla. På Blocket finns även grejor från flera kamerabutiker som Mattsons Foto t.ex.
 

Ibis

Aktiv medlem
Cyberphoto och nån gång Scandinavian Photo.
Samma för mig! Stora och kända aktörer, aldrig haft något problem och har själv sålt begagnade prylar till Cyberphoto, smidigt som tusan fann jag det.

EDIT: Ja, och här på fotosidan! Från/till medlemmar med många år på nacken och någorlunda aktiva, då känns det tryggt.
 
ANNONS