Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vem har "bokmärkt" mig eller mina bilder?

Produkter
(logga in för att koppla)

hansen2

Aktiv medlem
Artificiell skrev:
Absolut! Men jag tycker fortfarande att det bör framgå vem/vilka som valt ens bild som favorit. Ryggdunkning eller inte, det är ett ganska effektivt bevis på att ens bilder gillas. Dessutom kan det skapa kontakter som inte finns normalt. Bara en tanke...
U
I sig är det inget problem alls. Men de senaste favoriterna passerar första sidan och då går det kanske lite inflation i favorit-begreppet om det används på fel sätt.

/Johan
 

Artificiell

Aktiv medlem
hansen2 skrev:
I sig är det inget problem alls. Men de senaste favoriterna passerar första sidan och då går det kanske lite inflation i favorit-begreppet om det används på fel sätt.

/Johan
Visst finns det en risk, men vi måste ju lita på var och ens goda omdöme. Uppenbarligen vill de flesta i den här tråden att det ska framgå vem/vilka som valt ut ens bilder och då borde red ordna det tycker jag.
U
 

Tes

Aktiv medlem
Exempel från mina x favoritbilder från andra fotografer.
Borde det inte stå "Exempel från mina x favoritbilder AV andra fotografer"?
Eller kanske "Exempel PÅ mina x favoritbilder AV andra fotografer"
eller är jag bara jobbig nu? ;) Det är nog inget fel på det som står kanske men jag fastnade på att "från" blev upprepat så tätt.
 

nonno

Aktiv medlem
hansen2 skrev:
I sig är det inget problem alls. Men de senaste favoriterna passerar första sidan och då går det kanske lite inflation i favorit-begreppet om det används på fel sätt.

/Johan
Jag förstår inte din oro eller invändningar i denna fråga. Det går ju aldrig att veta med säkerhet vad som driver andra att kommentera en bild, skriva ett inlägg eller välja en bild till favorit. Men vill man vara säker på att undvika att något av dessa saker sker av fel skäl, är det väl bara att lägga ned Fs, för då vet vi med säkerhet att ingen kan göra något av fel anledning. ;))
/Nonno
 

matnyttige

Aktiv medlem
Idén med att kolla vem som har bokmärkt en är ju trevlig. Men jag läste några åsikter om ryggdunkningar och tänkte då på en annan tråd som varit uppe ett flertalet gånger.
Fotosidan har väldig bra funktioner men man kan ju inte få en riktig objektiv kritik på sina bilder så länge någon kan kolla på vem som tagit bilden.
Förstår inte varför det ska vara så svårt med en bildpool där bilden ligger anonym en eller två veckor för att få kommentarer. Först då kan man få en ärlig kritik utan ryggdunkningar eller färgade av vilken uttrustning fotografen har.
 

hansen2

Aktiv medlem
nonno skrev:
Jag förstår inte din oro eller invändningar i denna fråga. Det går ju aldrig att veta med säkerhet vad som driver andra att kommentera en bild, skriva ett inlägg eller välja en bild till favorit. Men vill man vara säker på att undvika att något av dessa saker sker av fel skäl, är det väl bara att lägga ned Fs, för då vet vi med säkerhet att ingen kan göra något av fel anledning. ;))
/Nonno
Vad driver dig att ständigt vara emot vad än jag tycker ?

/Johan
 

Gunnlaug

Aktiv medlem
matnyttige skrev:
Idén med att kolla vem som har bokmärkt en är ju trevlig. Men jag läste några åsikter om ryggdunkningar och tänkte då på en annan tråd som varit uppe ett flertalet gånger.
Fotosidan har väldig bra funktioner men man kan ju inte få en riktig objektiv kritik på sina bilder så länge någon kan kolla på vem som tagit bilden.
Förstår inte varför det ska vara så svårt med en bildpool där bilden ligger anonym en eller två veckor för att få kommentarer. Först då kan man få en ärlig kritik utan ryggdunkningar eller färgade av vilken uttrustning fotografen har.


Skriver under...
 

Calle Camp

Aktiv medlem
matnyttige skrev:

Förstår inte varför det ska vara så svårt med en bildpool där bilden ligger anonym en eller två veckor för att få kommentarer. Först då kan man få en ärlig kritik utan ryggdunkningar eller färgade av vilken uttrustning fotografen har.
Det var en riktigt bra ide´
 

RolandLarsson

Aktiv medlem
matnyttige skrev:
Fotosidan har väldig bra funktioner men man kan ju inte få en riktig objektiv kritik på sina bilder så länge någon kan kolla på vem som tagit bilden.
Förstår inte varför det ska vara så svårt med en bildpool där bilden ligger anonym en eller två veckor för att få kommentarer. Först då kan man få en ärlig kritik utan ryggdunkningar eller färgade av vilken uttrustning fotografen har.
Jag tror det är bättre om personen som kommenterar är anonym. Många tycker det är jobbigt att ge negativ kritik när fotografen kan se vem som sågade bilden. Då är det lätt att det inte blir någon kritik alls.

/Roland
 

Andreas K

Aktiv medlem
Varför inte låta bägge vara anonyma under en viss tid.
När bilden sedan blir publik med vem som tagit den så kan man se vem som kommenterat också.
Behöver inte vara så komplicerat.

Men åter till grunddiskussionen, se vem som har valt ens bilder som favoriter.
Lite respons från Red vore önsvärt.

Mvh, Andreas
 

elmfeldt

Redaktör
Forumpersonal
Välkommen in i montern. Vi bjuder på kaffe och tar gärna diskussioner kring vad ni önskar. Innan mässan hinner vi inte göra någonting dock.
 

elmfeldt

Redaktör
Forumpersonal
Ang. Anonym pool så finns det lite diskussioner kring detta. Sök så hittar ni lite mer info.
 

Tre Ess

Aktiv medlem
Knack-knack på dörren

Satt precis och skulle lägga in en bild från en fotograf
bland mina favoriter, då jag kom på en idé.

Vore det inte trevligt om fotografen blev tillfrågad om
man får lägga X bild till sina favoriter? På samma sätt
som det fungerar med ICQ, där man behöver få ett god-
kännande för att lägga till en användare till sina kontakter.

Dels vore det trevligt rent allmänmänskligt, att få en liten
"knack-knack på dörren" med en förfrågan, samtidigt får
fotografen "möta" personen och kan då ta sig en titt hos
vederbörande.

Det tycker jag vore en bättre idé, än att se en lista över de
som lagt ens bilder bland sina favoriter. Lite artighet och
mänsklig kontakt kan väl inte skada?
 
ANNONS