johanfk
Aktiv medlem
Re: Ang leverantören Mark Welsh!-kanske en v!arning är på sin plats
Du kan väl återkomma med info framöver. Det skulle vara intressant att höra om det är ett riktigt alternativ.
Jag blir inte riktigt klok på det hela, just nu känner jag nog starkast för 24mm f:1,4, Nikonlösningen(om det nu är ett riktigt alternativ) eller någonting enklare i väntan på alternativet med stort A.
nalleg skrev:
För att inte bli beskylld för att ha misslett någon:
När jag såg erbjudandet på 16-9, Blev jag misstänksam.Sighten har en massa döda länkar etc.
Skrev därför ett inlägg på Dp-review: "nikon 14-24 on Canon EOS with adapter (see 16-9)" i Canonforumet 1ds/5detc där jag antydde misstanken att det var svindleri. Jag fick flera försäkringar om att han var seriös. Någon sa att han förmodligen var nerlusad med beställningar och därför inte trodde att han skulle få adaptern förränn om se månader. En person beskyller nu å andra sidan. Welsh för bedrägeri efter att hans beställning från oktober inte inte har effektuerats.
Ni som är intresserade av adaptern får bilda er egen uppfattning genom att läsa tråden.
Själv tog jag chansen. En sak är jag dock rätt säker på: Welsh vet inget om adminstration-kundhantering. Annars skulle han inte hantera inkommande mejl på det sätt som han tydligen gör
Du kan väl återkomma med info framöver. Det skulle vara intressant att höra om det är ett riktigt alternativ.
Jag blir inte riktigt klok på det hela, just nu känner jag nog starkast för 24mm f:1,4, Nikonlösningen(om det nu är ett riktigt alternativ) eller någonting enklare i väntan på alternativet med stort A.