Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vilken är platsen?

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag tror på Sverige. Byggnaden är "modern", kanske från början av 1800-talet? Nyklassicism.

Gissningarna är nästan intressantare än svaret, så egentligen är det synd att avbryta, men jag har precis varit på utflykt med Söderköpings Fotoförening till Visingsö , så det var svårt att missa detta space-ade ställe , Tempelgården kolla den i länken

http://www.tempelgarden.se/

Ja Björn, det är väl bara att lägga sig ner och lyfta på hatten! Jag är inte så berest i Sverige tyvärr. KG den för tillfället enfaldige dommaren får väl komma in och tilldömma dig fortsättningen.

Alldeles rätt. Tempelgården, Visingsö är rätt. Var där häromdagen. Att "templet" är gjort i trä, har svenska hängrännor och tegeltak borde utesluta Grekland. Men de kanske har moderna tempel där också. Tråden är Björns!

Två rätt av tre räcker när man kommer från skåne ;=)
(plaskdammen tillhör Östergötlands länsmuseum)

Varsågod !

ANNONS
Götaplatsens Foto