Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vilken telezoom?

Produkter
(logga in för att koppla)

Nillet

Ny medlem
Åker till ner till sydafrika för att plåta vindsurf om ett par veckor, har precis köpt en 30D men jag saknar fortfarande en bra tele-glugg.

Kommer stå på stranden och fota men även vara ute på vattnet. Så jag kommer behöva en zoom... (Eftersom jag fotar när det är ljust behöver jag inte den mest ljusstarka gluggen heller.)

Men vilken ska jag välja ?
Är sugen på ef 100-400 L is.. men jag är riktigt skeptisk till skjutzoomen på den.

Eller ska jag köpa ett 70-200 L 2.8 och en 2x konverter?

Vad skulle ni valt?

Nillet skrev:
Åker till ner till sydafrika för att plåta vindsurf om ett par veckor, har precis köpt en 30D men jag saknar fortfarande en bra tele-glugg.

Kommer stå på stranden och fota men även vara ute på vattnet. Så jag kommer behöva en zoom... (Eftersom jag fotar när det är ljust behöver jag inte den mest ljusstarka gluggen heller.)

Men vilken ska jag välja ?
Är sugen på ef 100-400 L is.. men jag är riktigt skeptisk till skjutzoomen på den.

Eller ska jag köpa ett 70-200 L 2.8 och en 2x konverter?

Vad skulle ni valt?

Nu har jag inte testat 2x extender själv men det sägs att man skall tappa en hel del i bildkvalitet med 2x. Jag har 20-200 2.8 IS och 1.4. funkar smidigt. Har inte testat 100-400 förståss.

mvh,
Edvard

Jag skulle också tro på 100-400:at, 2x konvetrar har jag inte hört mycket bra om.

Har inget 100-400 men är också sugen på ett sånt, så jag var och kände på det för ett tag sen och är ganska övertygad om att man kommer vänja sig med skjutzoomen!

ANNONS
Götaplatsens Foto