Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 379 kr per år

Annons

wacom graphire 3 problem

Produkter
(logga in för att koppla)

johan_w

Aktiv medlem
Fick min wacom 3 graphire idag! underbar och jobba med... MEN jag har ett litet problem

Om jag drar pennan till "skapa lager" i photoshop, men inte riktigt når, lyfter pennan och ska fortsätta dra, då hamnar pekaren ungefär i mitten av skärmen... är det så för alla eller bara för mimg?

Det beror på hur du ställt in pennan.. antingen har man den i penmode, elelr i mousemode.

I penmode så är orienteringen smart. Alltså plattan = skärmen, vilket innebär att punkten för ett visst ställe på skärmen alltid är på samma plats på plattan.

Mousemode, där fungerar det som med en vanlig mus, den har ju ingen aning om att du lyft och satt ner den på ett annat ställe.

Ja det är det som är det "fina" med pennan eller rättare sagt själva ritbordsytan. Den motsvarar din skärm om du inte ställt om den och där du pekar med pennan där befinner sig då markören på skärmen..... alltså det är inte som en mus som man laddar om mitt på ytan när man inte når fram.

Utan om du sätter ner pennan i hörnet på brädan så hamnar markören där.

OBS! det tar ett tag att bli van med dessa brädor så tappa inte förtroendet än.... när du vant dig kommer du att gilla den skarpt.

/Jonas

Ursäkta att man var för trög då...... :))))

Ohh, så långt tänkte inte jaaaaaaaaaaaaag. Tack för era svar... kanske ska läsa manualen innan man frågar ;)

Ja antar att du menar att du vill rotera en bild från liggande till stående eller tvärtom..???

I såfall går du in under "bild" och "rotera arbetsytan"

eller i den engelska image/rotate canvas...
/Jonas

ANNONS
Götaplatsens Foto