Annons

Windows 7 fotovisare

Produkter
(logga in för att koppla)

Dockland

Avslutat medlemskap
Min Windows 7 har en hyfsad bildspelare/fotovisare (den i Windows inbyggda) och enskild bildvisning går fint, men såsnart jag skall visa ett bildspel är bilderna helt suddiga och förstörda. Vet någon varför och hur jag ändrar så även bildspel-läget visar bilderna högupplöst?

Jag har Vista och där förefaller det vara två helt olika program (men under samma skepnad). Det syns tydligt eftersom vid enskild visning så respekteras skärmprofilen men så fort jag startar bildspelet förändras färgerna. I övrigt ser jag dock ingen kvalitetsförändring. Min skärm är 2560 x 1600 och bilderna är definitvt högupplästa även i bildspelsvisningen.

Jag testade nu på en annan dator med Win7. Inte heller där ser jag någon direkt upplösningsskillnad.

Jag har alltid använt mig av irfanview, som jag tycker är mycket bättre än den inbygda visaren.

www.irfanview.com

/Karl

Japp, jag använde mig av ACDSEE ett tag, men den har blivit ett monster.
Jag skulle vilja använda så få 3:e parts produkter som möjligt. Tänkte väl mer luska i om det finns någon slags codec till den inbyggda bildvisaren som skulle hjälpa

Min Windows 7 har en hyfsad bildspelare/fotovisare (den i Windows inbyggda) och enskild bildvisning går fint, men såsnart jag skall visa ett bildspel är bilderna helt suddiga och förstörda. Vet någon varför och hur jag ändrar så även bildspel-läget visar bilderna högupplöst?

Förstår inte riktigt vad du menar. Bildvisaren i 7:an fungerar väl som den alltid gjort, min funkar precis som den gjort i Vista iaf. Vad är det för bilder du vill visa?

Ja, något måste vara galet i Tims setup. Det borde fungera och ge hyffsade resultat.

ANNONS
Götaplatsens Foto