Fredrik Åkesson
Aktiv medlem
Å så har dn skrivit en artikel om samma butik.
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=3130&a=865855
Fredrik
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=3130&a=865855
Fredrik
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Och så måste hon prova funktionerna i kameran också, för att se till att du inte blir lurad med en dålig kamera...Jag förstår hur allt fungerar. Jag behöver ingen lektion i detta ämne, men om ni tänker efter. Posten och en tegelsten... det skulle lätt kunna åtgärdas att kassörskan fick öppna paketet på plats INNAN betalningen. Då skulle bluffarna med postförskott snart vara ur världen.
Förändring i bankernas system?? Bankerna förmedlar en betalning, inget annat. Om du betalar kontant och ändå lyckas bli lurad, är det riksbankens fel då, eftersom det är de som trycker sedlarna?Som ni märker ser vi alla livet genom olika glasögon. Alla har olika åsikter. Jag kommer att överlåta mina till banken för utlåtande liksom många andra med förhoppning om ändrade regler. Om inte jag själv hjälps av detta blir förhoppningsvis någon annan hjälpt om det leder till en förändring i bankernas system...
Ni som INTE blivit av med pengar undanbedes komma mad "roliga" kommentarer. Påhopp kan ni göra i er egen familj eller omgivning där ni kan få igen med samma mynt.
Väljer du faktura så betalar du ju inom 14 dagar, skadar man inte förpackningen brukar det inte vara några problem att skicka tillbaka.Har man int rätt vid postförskott att öppna paketet innan betalning?
Att skylla på någon annan är en svensk nationalsport, det finns tom ett ord för det: Nånannanism. Det alltid någon annans fel. Aldrig mitt eget ansvar.Intressant att se att vissa skyller på att det är bankernas fel. De har som sagt inget med kameraexpertens bluff att göra. Vissa har väl helt enkelt svårt att svälja att man har blivit lurad, och måste skylla på någon/något.
Kan du inte förklara exakt vad bankerna gjort för att lura kunderna i det här fallet? Den enda tjänst som kunden har begärt av banken är väl att pengar ska flyttas från kunden till kameraexperten, och det utan att någon utomstående ska komma åt pengar eller kontouppgifter. Jag kan omöjligt förstå på vilket sätt banken inte har gjort exakt det som de blivit ombedda att göra....att banken lurar oss kunder.
Det har jag ju redan gjort. Men vi tar det en gång till:Kan du inte förklara exakt vad bankerna gjort för att lura kunderna i det här fallet?
Ok, då förstår jag hur du resonerar. Fast banken har fortfarande gjort exakt det som de lovat göra. Problemet är snarare att kunden valt en tjänst som kanske inte var rätt för den.Bankerna uppmanar sina kunder att använda "säkra betalningar" istället för kreditkort.
...
Då kan man nog, med visst fog, påstå att banken lurar oss kunder.
Var i kontakt med företaget i slutet av nov. För 9999:- kunde man nämligen köpa en Zeissoptik som i princip alla andra näthandlare och även de med fysiska butiker tar mellan 16.500-18.000:- för.Jag gjorde en beställning den 8/12 och valde naturligtvis postförskott då det betalningssättet fanns som alternativ. Jag fick inga varor men blev heller inte blåst på några pengar.
Tog kameraexperten bort den möjligheten (alltså postförskott) eftersom så många blivit blåsta, eller betalar folk i allmänhet med kort rent slentrianmässigt?
/K
Nej, det är inte alls i verkligheten tvärtom. Direkbetalning med elektronisk signering över en krypterad förbindelse är säkrare än många andra betalningsmetoder. Säker betyder i det här sammanhanget att pengarna inte kommer till någon annan än den avsedda mottagaren.Nja, om banken utmålar en betalningsmetod som säkrare än en annan, fast det i verkligheten är tvärtom, så är det väl tveksamt om "banken har fortfarande gjort exakt det som de lovat göra".