Naturbilder dominerar på min blogg men ibland visar jag något annat. Prioriterar bild framför text, bloggen är som en motor för mitt fotograferande.

Aftonbild vid kusten

Den här bilden tog jag medans jag väntade på månförmörkelsen för några veckor sedan klockan var 20:05 och månen hade inte visat sig än. Jag passade på att ta lite bilder på den här vyn under tiden. Någon bild på månen blev det inte men jag fick i alla fall se den en stund men jag kände mig nöjd med denna bild istället.

Publicerad 2025-09-18 20:38 | Läst 999 ggr
Lena Holm 2025-09-18 21:24
Fint ljus och härliga färger Morgan,
Hälsningar Lena
Svar från mojje 2025-09-19 10:08

Tack så mycket Lena kul att du gillar bilden.
Turbo56 2025-09-18 22:38
Fint ljus och jag ser på vattnet att du har lång slutartid.
En fin bild.
Svar från mojje 2025-09-19 10:10

Tack Stefan, jo det var lite längre slutartid. Jag gillar att fotografera med längre tider ibland.
pdahlen 2025-09-19 09:50
Vacker i vackert ljus. Om det är en fyr så ser den ganska skymd ut av träden
Svar från mojje 2025-09-19 10:11

Ja den är skymd men används nog inte heller. Hade varit kul om det var lyse i den.
Margareta Cortés 2025-09-19 11:31
Stämningsfull bild fick du där ändå.
Svar från mojje 2025-09-19 12:37

Tack så mycket Margareta.
Erik Madsen 2025-09-19 14:19
Hej Morgan.
Det här blev mycket bättre än en bild på en månförmörkelse – tycker jag. Det är särskilt färgkontrasterna som tilltalar mig.
Med många vänliga hälsningar från Erik.
Svar från mojje 2025-09-19 21:56

Tack så mycket Erik, bilden blev en favorit för mig också den påminner mig om väntan på månen.
Bjarne 2025-09-22 07:54
En skön bild med vacker aftonhimmel och fyren blir ett bra punctum i bilden. Snygg oskärpa på vattnet också.
Hälsningar, Bjarne
Svar från mojje 2025-10-04 10:09

Tack så mycket Bjarne, jag är ofta häromkring vid denna plats men det är svårt att få till något annorlunda i området tycker jag. Den här bilden blev trots lite annorlunda.