Annons

LR presets i Vista

Produkter
(logga in för att koppla)

skarsfjall

Aktiv medlem
Jag har bytt dator och har nu Windows Vista (hade tidigare XP) och nu hittar jag inte presets för Lightroom, alltså mapparna med export presets, web presets, develop presets. Jag behöver komma åt dessa för att kopiera in mina user presets i den nya datorn. Någon som vet hur jag hittar dessa?

Jag har bytt dator och har nu Windows Vista (hade tidigare XP) och nu hittar jag inte presets för Lightroom, alltså mapparna med export presets, web presets, develop presets. Jag behöver komma åt dessa för att kopiera in mina user presets i den nya datorn. Någon som vet hur jag hittar dessa?

Enklaste sättet är att först skapa en ny preset i Lightroom och sedan högerklicka på den och välja "Show in Explorer". Sedan hoppar du bara upp till Lightrooms rootnivå där du hittar dina foldrar. Alternativt går du direkt hit:
C:\Users\dittanvändarnamn\AppData\Roaming\Adobe\Lightroom
Mvh, Pierre

Hej!
Ett annat sätt är att:
Starta Lightroom. Klicka på Edit - Preferences - Presets
Klicka sen på knappen där det står:
Show Lightroom Presets Folder.
Då hamnar du direkt i rätt mapp.

Christer

ANNONS
Götaplatsens Foto