Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Du använder en föråldrad webbläsare....

Produkter
(logga in för att koppla)

Hobbe

Aktiv medlem
Då man kommer in på FS så slås man i ansiktet av påpekandet att man använder en föråldad webbläsare.

Visst. Det är alltid kul få veta saker som man redan vet. Att dessutom få veta det varenda jävla gång man kommer in på sidan börjar bli irriterande och att dessutom inte kunna bli av med skiten vill jag påstå vara ren jävla förbannad fascistdiktatur!

JAG VET ATT JAG HAR EN FÖRÅLDRAD WEBBLÄSARE OCH DEN VILL JAG HA KVAR!

"För en bättre upplevelse på denna webbsida, vänligen uppgradera till en modern webbläsare."
Jag tycker det är bra redan. Jag vill inte ha en bättre upplevelse. Framförallt vill jag inte bli tvingad till att ha en bättre upplevelse.
Av alla fotosidors dåliga saker så slår detta rekord. Det är ett lågvattenmärke i webutveckling!

Kan ni se till att det jävla påpekandet försvinner när man sett det en gång.
Det räcker liksom med en gång....

Förbannad som fan på detta...

Senast ändrad:
Håller med!
Detta oskicket finns dessutom på SvD, Expressen och massor av andra sidor.

Tack, jag har fattat att min webbläsare är uråldrig. Var nu snäll och försök att få ett av europas största företag att fatta att min dator inte ska köra win2000 och explorer från förra sekelskiftet så är ni snälla.

Tills dess, ta bort tramset.

Håller med helt och hållet. Den enda förbättringen av upplevelsen är att man slipper den feta bannern. Min arbetsplats kommer inte att uppgradera alla klienter bara för att Fotosidan kör med "utpressartaktik".

Varför är det så viktigt att uppgradera, enligt Fotosidan? Jag använder allt från mobil läsare och en "föråldrad" dito till den senaste, på vilket sätt blir min upplevelse sämre om jag inte använder den senaste versionen?

Därför att IE6 innebär en massa merarbete eftersom den inte gör som andra moderna webbläsare när den tolkar html-kod. Man måste hela tiden skriva specialtaggar för IE6 och vissa nya grejjer går inte ens att göra för IE6.

Jag tycker att det är ok att inte stödja äldre webbläsare, någonstans måste man dra gränsen, inte många som gnäller över att sidnan inte går att se i Netscape 1.0.

Men man kan ta bort varningen så att den inte kommer upp varje gång och istället ha det som en punkt på info sidan.

Alldeles oavsett om vi har det där bannern eller inte släpper vi nu stödet för Internet Explorer 6 - och sällar oss alltså till andra webbplatser som SvD etc.

Jag tog den där informationsrutan direkt ifrån
http://ie6nomore.se/

Med att "släppa stödet" menar jag att vi inte kommer testa sidorna på IE6. Påtalar ni som kör den fortfarande något fel så kanske vi kan justera om det inte blir för mycket jobb men generellt överger vi nu den hög av CSS-buggar som kallas IE6.

Den är helt enkelt för gammal och buggig att man vill lägga ner tid på att koda runt dess problem. Vi skall ta och renovera koden på sidan nu så den funkar bättre på IE8 - vilket känns viktigare - och då kan saker å andra sidan komma att hamna snett på IE6.

Jag skall dock kika på att tona ner gnället om att man kör IE6 - men faktum är att de flesta som fortfarande har IE6 är mer eller mindre omedvetna om det och behöver en puff i ändan för att uppgradera. Man kör inte Windows Update etc och har inte så stor koll på det här med versioner och sånt.

Sen vet jag ju att det finns stora företag där ute som inte bytt än, vilket ju är mer än förvånande men det får stå för dem. Kanske de behöver en puff i ändan de också, men hmmm ... FS kanske då inte är bästa exemplet på en sajt man behöver kunna använda när man påtalar det för IT-avdelningen.

Varför är det så viktigt att uppgradera, enligt Fotosidan? Jag använder allt från mobil läsare och en "föråldrad" dito till den senaste, på vilket sätt blir min upplevelse sämre om jag inte använder den senaste versionen?

Är det inte så att MSIE 6 förutom utseendet också är välkänd för att släppa in diverse virus och annat skit i din dator? Där borde det alltså finnas en anledning att skaffa något modernare?

ANNONS
Götaplatsens Foto