Annons

Fotosidan har fått ny design

Produkter
(logga in för att koppla)

clindh

Kodsnickare
Forumpersonal
När jag igår torsdag skulle lägga upp en ny bild-variant av en bild som redan var upplagd, fanns inte längre möjligheten att välja att behålla den gamla som en variant. Fuinktionen var enbart tillgänglig för Premiummedlemmar stod det, vilket jag är tror jag då jag är Silvermedlem.
Det felet är fixat nu
 

c.o

Aktiv medlem
Vad hände med "nya medlemmar"?
Innan kunde man gå in och kolla på nyblivna medlemmar, men jag hittar inte det någonstans...
 

MikSwe

Aktiv medlem
Annonsmarknaden osammanhängande?

Jag har vid flera tillfällen nu uppfattat annonsmarknadens länkar som konstiga:
Tex så har länken i det högra fältet lett till ett gammalt datum som sida 1, ett annat datum till sida 2 osv.

Annat som noterats är att de senaste annonserna endast kunnas läsas på just fliken "senaste". Om man filtrerat via tex klicka på säljes så har en eller flera dagar försvunnit (de senaste annonserna).

Nån som har någon info om detta eller är det lokalt i min dator?
 

M-Lindberg

Medlem
Utseende på kommentarer

Det kanske skrivits om det här längre bak, men hittar det inte...

Någon som vet varför texten i tex "givna kommentarer" ibland syns som vanligt vågrätt (där kommentaren fyller hela sidan) och ibland skrivs som en lång rad rakt neråt? I samma ögonblick kan "mottagna kommentarer" vara tvärtom. Det uppkommer ibland och gör det mycket svårläst. Minns att det var ett av problemen i början men trodde det hade rättats till. Har uppkommit igen, i alla fall hos mig. Gör jag något fel?

Mvh,
Maria
 

clindh

Kodsnickare
Forumpersonal
Någon som vet varför texten i tex "givna kommentarer" ibland syns som vanligt vågrätt (där kommentaren fyller hela sidan) och ibland skrivs som en lång rad rakt neråt? I samma ögonblick kan "mottagna kommentarer" vara tvärtom. Det uppkommer ibland och gör det mycket svårläst. Minns att det var ett av problemen i början men trodde det hade rättats till. Har uppkommit igen, i alla fall hos mig. Gör jag något fel?
Hej, ja jag har sett detta fel - det uppstod när betygstexten i Mjukpoolen ändrades till det längre "Betyg: Fint, ta ett nytt steg och ladda upp en ny bild i kritikpoolen" - det trycker iväg allt. Jag skall ta och justera till det.
 

M-Lindberg

Medlem
Hej, ja jag har sett detta fel - det uppstod när betygstexten i Mjukpoolen ändrades till det längre "Betyg: Fint, ta ett nytt steg och ladda upp en ny bild i kritikpoolen" - det trycker iväg allt. Jag skall ta och justera till det.
Aha, ja jag ser att det uppstod hos mig precis efter att jag gav en medlem just det betyget, så ja - där ligger felet. Bra att du kan fixa till det! Tills det är klart får jag undvika betygsättningen... Om du kommer ihåg kan du väl lägga upp en blänkare här när det är åtgärdat?

Mvh,
Maria
 

Bo Johansson

Avslutat medlemskap
Uppladdning av bilder till kollektion

När bild skall laddas upp till kollektion finns inte kollektionerna med bland albumen.
Tvärstopp.
 

nonno

Aktiv medlem
Jaha ja, det händer inte mycket med hur den egna profilsidan ser ut - inga förbättringar eller förändringar som gör verklig skillnad. Fortfarande är de eget valda bilderna ihopträngda med albumen vid sidan om. Resultatet blev och är fortfarande sämre. Jag är så nyfiken på argumenten för att behålla den här ihopträngda dispositionen.
Det är ju fler som påtalat att det är alldeles för plottrigt och ihopträngt som det är nu.
/Nonno
 

lumor_

Aktiv medlem
Jaha ja, det händer inte mycket med hur den egna profilsidan ser ut - inga förbättringar eller förändringar som gör verklig skillnad. Fortfarande är de eget valda bilderna ihopträngda med albumen vid sidan om. Resultatet blev och är fortfarande sämre. Jag är så nyfiken på argumenten för att behålla den här ihopträngda dispositionen.
Det är ju fler som påtalat att det är alldeles för plottrigt och ihopträngt som det är nu.
/Nonno
Det är ingen demokrati det här vet du...
 

elmfeldt

Redaktör
Forumpersonal
Jag tycker faktiskt det känns bättre med tiden och tror faktiskt vi behåller som det är nu. Dock borde kanske albumen linjera i överkant.

En förbättring framöver vore att ni skulle kunna välja mellan ett par layouter (såsom vi har i Portfolion).
 

nonno

Aktiv medlem
Det är ingen demokrati det här vet du...
Det är jag väl medveten om, men på en tidigare fråga avseende profilsidan fick jag till svar att man skulle fundera lite mer och att det skulle få värka fram eller något liknande. Nu verkar det som att det blivit ett kroniskt värktillstånd....
 

nonno

Aktiv medlem
Jag tycker faktiskt det känns bättre med tiden och tror faktiskt vi behåller som det är nu. Dock borde kanske albumen linjera i överkant.

En förbättring framöver vore att ni skulle kunna välja mellan ett par layouter (såsom vi har i Portfolion).
Att kunna välja layout själv vore ju himla positivt! Det skulle kunna bli helt perfekt - om det finns bra alternativ att välja på förstås.
/Nonno
 

nonno

Aktiv medlem
Välja kategorier - dölj/visa alla

Jag har i mina inställnigar klickat för att listan med alla kategorier ska döljas, men nu visas den i alla fall. Hur gör man för att dölja den när det inte räcker med att bocka för alternativet dölj?
Jag menar förstås att permanent dölja den.
/Nonno
 

elmfeldt

Redaktör
Forumpersonal
Jag har i mina inställnigar klickat för att listan med alla kategorier ska döljas, men nu visas den i alla fall. Hur gör man för att dölja den när det inte räcker med att bocka för alternativet dölj?
Jag menar förstås att permanent dölja den.
/Nonno
Jag loggar det felet.
 

elmfeldt

Redaktör
Forumpersonal
Att kunna välja layout själv vore ju himla positivt! Det skulle kunna bli helt perfekt - om det finns bra alternativ att välja på förstås.
/Nonno
Du får gärna maila mig en skiss på vad du skulle tycka vara trevligt. Det behöver bara vara en grov skiss. Tänk i block som kan flyttas runt, tex "albumblock", "senaste bildblocket", "infoblocket (namn, info mm)" etc.
 

JazzBass

Aktiv medlem
Jaha ja, det händer inte mycket med hur den egna profilsidan ser ut - inga förbättringar eller förändringar som gör verklig skillnad. Fortfarande är de eget valda bilderna ihopträngda med albumen vid sidan om. Resultatet blev och är fortfarande sämre. Jag är så nyfiken på argumenten för att behålla den här ihopträngda dispositionen.
Det är ju fler som påtalat att det är alldeles för plottrigt och ihopträngt som det är nu.
/Nonno
Jag har bildspelet med mina senaste bilder aktiverat på profilsidan, och med den layouten tycker jag också det ser lite för utspritt ut med albumen i en lodrät spalt till höger. Man måste scrolla ner långa vägar för att se alla album, och man får ingen bra överblick på det viset. Jag skulle föredra att ha dem horisontellt i rader nedanför bilden (som det var förut) och om de är där så kunde även bilderna på profilsidan vara lite bredare för att fylla ut utrymmet.
 
ANNONS