Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Tyst, snabb kompakt med RAW sökes
- Trådstartare benganj
- Start datum
PeterWem
Aktiv medlem
X100? Fast snabb autofokus jämfört med spegelreflexkameror är inte sant.Har googlat en del men inte riktigt fått svar. Jag letar efter en kompakt kamera som har följande egenskaper med viktigaste först.
1. RAW-format
2. Tyst
3. Ljusstark
4. Snabb autofokus
5. Pris
Någon som har förslag? Begagnat funkar också.
benganj
Aktiv medlem
X100? Fast snabb autofokus jämfört med spegelreflexkameror är inte sant.
Menar du Fujifilm Finepix X100? Jag menar nog snabb i förhållande till andra kompakta kameror.
PeterWem
Aktiv medlem
Då är den snabbare. Fler tycker den blivit snabbare med firmwaren som dök upp i förra veckan med.Menar du Fujifilm Finepix X100? Jag menar nog snabb i förhållande till andra kompakta kameror.
benganj
Aktiv medlem
Vad menar du med kompakt?
Utbytbar optik, fast zoom eller fast optik?
Mindre än en systemkamera. Optiken skall nog helsta vara infällbar eller ev ett platt objektiv som inte sticker ut för mycket.
AFJ
Aktiv medlem
Tack för hjälpen! Har hittat en som heter Fujifilm X10 som verkar passa mog bra. Vad tror ni om den?
Ett alternativ som definitivt bör övervägas, ljusstyrkan är en stor fördel. Kameran har - som alla - sina nackdelar. Här kan du läsa om mångas erfarenheter.
http://www.fotosidan.se/forum/showthread.php?t=137090
benganj
Aktiv medlem
Olympus XZ1.
Också ett alternativ!
PeterWem
Aktiv medlem
Utan optisk sökare. Personligen anser jag fortfarande att digitala sökare är värdelösa om man nu inte har ett stillastående motiv i bra ljus.Olympus XZ1.
Recensionerna mot X10 var väl sådär jämfört med X100. Du har dessutom större sensor i X100 än X10.
hornavan
Aktiv medlem
Utan optisk sökare. Personligen anser jag fortfarande att digitala sökare är värdelösa om man nu inte har ett stillastående motiv i bra ljus.
Recensionerna mot X10 var väl sådär jämfört med X100. Du har dessutom större sensor i X100 än X10.
Trådskaparen frågade efter en kompaktkamera, inte en systemkamera.
Dessutom finns det sökare att köpa till- Den bästa funktionen på XZ1 för mig är att den lilla extrablixten styrs trådlöst.
JOLidman
Aktiv medlem
Har själv köpte en X10 som ersättare för en Leica D-LUX 4.
Hade jag vetat hur bångstyrig den lilla X10:an är hade jag köpt en ny D-LUX 5 i stället.
Ibland fungerar den hur bra som helst, ibland undrar jag vad den håller på med.
Nu har jag i alla fall programerat in ett RAW-läge på C1 med så mjuka bilder som möjligt och C2 med lite mera stuns i bilderna. Får se hur det blir.
Fråga, finns det någon användarbok som är skriven av någon fristående författare?
Bilder, sök på mitt användarnamn och i albumet X10 finns några.
Hade jag vetat hur bångstyrig den lilla X10:an är hade jag köpt en ny D-LUX 5 i stället.
Ibland fungerar den hur bra som helst, ibland undrar jag vad den håller på med.
Nu har jag i alla fall programerat in ett RAW-läge på C1 med så mjuka bilder som möjligt och C2 med lite mera stuns i bilderna. Får se hur det blir.
Fråga, finns det någon användarbok som är skriven av någon fristående författare?
Bilder, sök på mitt användarnamn och i albumet X10 finns några.
JOLidman
Aktiv medlem
Bengt - är du efter mitt inlägg fortfarande nyfiken på X10 finner du mycket läsning i tråden nedan.
http://www.fotosidan.se/forum/showthread.php?t=137090&highlight=X10
http://www.fotosidan.se/forum/showthread.php?t=137090&highlight=X10
JOLidman
Aktiv medlem
Det blev en Fujifilm X10. Gillade sökaren. Är kanske lite gammaldags![]()
Ska bli mycket spännande att följa dig och din X10.